صفحه اصلی > نقد و بررسی : بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در ۲۰۲۴

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ در ۲۰۲۴

پوشیدنی‌های سامسونگ در طول چند سال گذشته، پیشگام ساعت‌های هوشمند Wear OS بوده‌اند و در حالی که از نظر قیمت جذابیت بالایی دارند و عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز را به نمایش می‌گذارند. تنها اشتباه جزئی غول الکترونیک کره جنوبی شاید ترکیب Bixby بود که در به‌روزرسانی‌های جدید، این دستیار مجازی پیش‌فرض را کارآمدتر و مفیدتر کرده‌ است.
اما اگر Bixby هنوز برای شما یک مشکل بزرگ است، خبرهای خوبی داریم. روی آوردن سامسونگ به Wear OS، دستیار گوگل را به نسل جدیدتر ساعت‌های هوشمند سامسونگ وارد کرده که با وجود آن متوجه تفاوت‌های مثبتی می‌شوید. از طرفی این قابلیت، در را به روی اپ‌های شخص ثالث بیشتری باز کرده و تضمین می‌کند که سامسونگ عنوان بهترین تولیدکننده ساعت‌های هوشمند موجود در بازار را برای خود نگه می‌دارد.

گزینه منتخب از لحاظ کلی

Samsung Galaxy Watch 6

سنسور BMI، بهترین در کلاس خود، سرشار از تکنولوژی‌های پیشرفته

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 6 روی صفحه‌نمایشی روشن‌تر و بزرگ‌تر تمرکز دارد. حاشیه باریک‌تر باعث می‌شود صفحه‌نمایش حتی بزرگ‌تر به نظر برسد و اکنون به روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت می‌رسد. در حالی که تغییر رادیکالی نسبت به مدل قبلی دیده نمی‌شود، قابلیت‌های تناسب اندام این نسل به لطف رابط کاربری One UI 5 بالغ‌تر به نظر می‌رسد.

مزایا
+ شاخصه‌های سلامتی جزئیات زیادی را شامل می‌شوند.
+ حاشیه‌های باریک‌تر برابر است با فضای بیشتر برای صفحه‌نمایش
+ صفحه‌نمایش روشن‌تر

معایب
– دوام باتری همچنان چندان جالب توجه نیست.
– شباهت زیاد به مدل قبلی

گلکسی واچ ۶

اگرچه شاید نتوان آن را یک ارتقاء قابل توجه نسبت به مدل‌های سال گذشته دانست، Samsung Galaxy Watch 6 چند ویژگی مطلوب را در خود جای داده که به آن کمک می‌کند در صدر فهرست ما قرار گیرد. یک صفحه‌نمایش روشن‌تر اکنون با حاشیه کوچک‌شده برای افزایش خوانایی کلی و کاهش خستگی چشم همراه شده که این یعنی فضای زیادی برای اپ‌های Wear OS نیز وجود دارد. باید این ساعت را به عنوان یک پیشرفت نسبت به Galaxy Watch 5 قبلی در نظر گرفت که همراه با آن سرعت، عملکرد، روشنایی، راحتی و مکانیزم بند تک‌کلیکی بهتری را دریافت می‌کنید؛ چیزی که باید در تمام ساعت‌های آینده به‌صورت استاندارد وجود داشته باشد.
این بهینه‌سازی یعنی Galaxy Watch 6 با یک پردازنده Exynos W930 سریع و صفحه‌نمایش OLED بزرگ‌تر بر زیر نظر گرفتن اطلاعات مربوط به تناسب اندام متمرکز است. به‌علاوه، کاربر با این ساعت جدید، مجموعه سنسورهای داخلی را از دست نمی‌دهد و به ماژول BIA، فشارسنج، سنجشگر شتاب و قطب‌نما نیز دسترسی خواهد داشت. سامسونگ همچنین در حال یافتن راهی برای نظارت دقیق‌تر بر خواب است و از سطح اکسیژن خون تا خروپف کردن حین خواب را زیر نظر خواهد گرفت.

سامسونگ گلکسی واچ ۶

سیستم‌عامل Wear OS 4 تمام این سنسورها را هماهنگ می‌کند و باعث می‌شود اپ‌ها روان اجرا شوند؛ این در حالی است که شاهد ترکیب خوبی از نرم‌افزار گوگل با مجموعه ویژگی‌های سامسونگ نیز خواهیم بود. جدای از این‌که اگر از گوشی سامسونگ گلکسی استفاده می‌کنید، مزایای اضافی دیگری نیز دریافت می‌کنید، هر گوشی اندرویدی می‌تواند با Watch 6 به خوبی کار کند. باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در مدل ۴۰ میلی‌متری عملکرد تمام روز را ارائه می‌دهد، در حالی که باتری ۴۲۵ میلی‌متری کمی بزرگ‌تر در نسخه ۴۴ میلی‌متری وجود دارد. البته نباید انتظار افزایش زیادی در عمر باتری نسبت به مدل قبلی داشته باشید.

از نکات مثبت، بهینه‌سازی‌های جدید و کافی در حوزه سلامتی و تناسب اندام است که باعث می‌شود به‌روزرسانی به نسل ششم پوشیدنی‌های سامسونگ یک گزینه مقرون‌به‌صرفه باشد. 

گزینه منتخب در محصولات رده‌بالا

Samsung Galaxy Watch 6 Classic

بازگشت حاشیه چرخان فیزیکی برای تعامل با اپ‌ها

بدنه استیل ضد زنگ Samsung Galaxy Watch 6 Classic، ظاهری شیک‌تر نسبت به مدل ساده به آن بخشیده است. همچنین اضافه‌کردن یک آلیاژ سخت در این ساعت به کاربر اطمینان می‌دهد که این مدل می‌تواند فراتر از حد انتظار عمل کند. حالا حاشیه چرخان فیزیکی دوباره بازگشته در کنار حالت لمسی، کنترل دقیق انگشت روی تنظیمات حساس اپ‌ها را تضمین می‌کند.

مزایا

+ تحمل بالا نسبت به ضربه و خط و خش
+ بازگشت حاشیه چرخان
+ مدل بزرگ‌تر در سایز ۴۷ میلی‌متری در دسترس است.

معایب
– قیمت بسیار بالا

سامسونگ گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گفتنی است که این ساعت هوشمند از همان اجزای داخلی الکترونیکی مدل معمولی Samsung Galaxy Watch 6 بهره می‌برد و با همان سنسورها و پردازنده Exynos W930 که باعث اجرای روان اپ‌ها می‌شود، همراه با ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. با این اوصاف در این مدل هم درست شبیه مدل معمولی، عملکرد روان و ردیابی بهینه تناسب اندام تضمین شده است. پس قیمت ۱۰۰ دلار اضافی برای چیست؟ دلیلش آن است که با خرید نسخه کلاسیک برای ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی هزینه می‌کنید، نه قطعات الکترونیکی بهتر؛ این یعنی حاشیه چرخان فیزیکی با قابلیت کلیک.

سامسونگ پس از حذف این حاشیه چرخان در سری Galaxy Watch 5، در این مدل آن را بازگردانده و کیفیت عالی آن را نیز حفظ کرده. مدل معمولی Watch 6 سعی می‌کند تجربه‌ای مشابه صفحه‌نمایش لمسی چرخشی ارائه دهد که نسبتاً خوشایند است، اما چرخاندن یک صفحه فیزیکی با کلیک‌های ظریف زیر انگشتان، حس خاصی دارد. کاربران هم با آغوش باز از بازگشت آن استقبال می‌کنند، زیرا این بازخورد روان به دقت بیشتر هنگام انجام تنظیمات جزئی هم کمک می‌کند.

گلکسی واچ ۶ کلاسیک

البته این به آن معنا نیست که هیچ بهینه‌سازی خاصی در بخش سخت‌افزار وجود ندارد. ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 Classic از باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر سری ۵ استفاده می‌کند، با این‌که اندازه باتری‌ها مشابه مدل معمولی Watch 6 است و این یعنی نسخه کلاسیک با یک بار شارژ می‌تواند تا ۴۰ ساعت دوام بیاورد.
نکته منفی این است که بدنه حجیم‌تر (برای قرارگیری صفحه AMOLED فوق‌العاده روشن ۱.۵ اینچی در مدل ۴۷ میلی‌متری) باعث می‌شود این مدل برای مچ‌های کوچک کمی بزرگ باشد. به همین دلیل، با در نظر گرفتن گزینه‌های ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری Galaxy Watch 6، مدل ۴۰ میلی‌متری شاید از نظر ظرافت جذابیت بیشتری داشته باشد. البته که با انتخاب مدل کوچک‌تر، در هزینه هم صرفه‌جویی می‌کنید.
در نهایت، سری کلاسیک سامسونگ برای کسانی که به زیبایی ظاهری به اندازه ویژگی‌های تکنولوژیک اهمیت می‌دهند به اندازه کافی محکم و جذاب است. البته نسبت به Galaxy Watch 5 Pro جهش عظیمی در عملکرد دریافت نمی‌کنید اما با بازگشت حاشیه چرخان، یک گزینه واقعاً شیک و کاربردی را در اختیار دارید.

گزینه منتخب از لحاظ قیمت

Samsung Galaxy Watch 5

گزینه‌ای قدیمی‌ اما کارآمد

علاقه‌مندان به تناسب اندام که به دنبال گزینه‌ای به صرفه هستند، با انتخاب سامسونگ گلکسی واچ ۵ ضرر نمی‌کنند. این ساعت هوشمند توسط پردازنده کمی کندتر Exynos W920 با سرعت کلاک پایین‌تر پشتیبانی می‌شود، اما همچنان قابلیت‌های زیادی ارائه می‌دهد.

مزایا

+ جایگزینی خوش‌قیمت برای سری ۶
+ رصد قلب و اکسیژن خون
+ اولین ساعت سامسونگ که به سنسور دما مجهز است.

معایب
– صفحه‌نمایش کوچک‌تر نسبت به سری ۶

گلکسی واچ ۵

گلکسی واچ ۵ یک جایگزین عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، زیرا در حالی که تمام امکانات ردیابی تناسب اندام موجود در سری ۶ را ارائه می‌دهد، عمر باتری مشابه و در عین حال قیمت بسیار پایین‌تری دارد. حالا این ساعت از مشکلات اولیه‌ای که در ابتدا آن را تحت تاثیر قرار داده بود (البته که همه این مشکلات تقصیر سامسونگ نبود)، فاصله زیادی گرفته و به‌عنوان یک جایگزین قابل قبول با قیمتی مناسب‌تر برای افراد صرفه‌جو به بازار آمده.

گلکسی واچ ۵ زمانی به دلایل قانع‌کننده‌ای،‌ محصول اصلی این سری به حساب می‌آمد و تمام سنسورهای ضروری از جمله ضربان قلب، دما و اکسیژن خون را ارائه می‌دهد. همین امر در مورد ردیابی دقیق خواب نیز صدق می‌کند؛ به‌طوری که خروپف و اختلال خواب شبانه شما در اپ‌های سلامتی سامسونگ ثبت و روی نمودارها و جداول سلامتی نمایش داده می‌شود. سامسونگ همچنان به لطف گستردگی Wear OS 4 از Watch 5 با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از جمله یکپارچه‌سازی با دستگاه‌های سامسونگ و اندروید پشتیبانی می‌کند. البته برای اجرای قابلیت‌های نوار قلب (ECG) یا فشار خون به یک گوشی سامسونگ نیاز دارید، اما این موضوع در مورد تمام ساعت‌های گلکسی که از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کنند نیز صدق می‌کند.

با وجود این، Watch 5 هنوز در مقایسه با نسل قبلی خود به صورت انبوه‌تری تولید شده و سامسونگ در موارد جدید بیشتر بر عمر باتری آن تاکید دارد. با وجود باتری کوچک‌تر ۲۸۴ میلی‌آمپر ساعتی در نسخه ۴۰ میلی‌متری و ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی در نسخه ۴۴ میلی‌متری، این ساعت همچنان در اکثر مواقع تا پایان روز دوام می‌آورد. حالا نسخه Watch 6 به لطف پردازنده کم‌مصرف‌تر، با هر بار شارژ کمی بیشتر دوام می‌آورد که آنقدرها هم چشمگیر نیست.
بنابراین برای علاقه‌مندان به اندروید که به دنبال یک پوشیدنی مقرون‌به‌صرفه‌ هستند، گلکسی واچ ۵ با قیمت پایین‌تر و به‌روزرسانی‌های مداوم گزینه مناسبی است.

گزینه منتخب برای فعالیت‌های فضای باز

Samsung Galaxy Watch 5 Pro

ردیابی فعالیت‌های ورزشی مختلف

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ پروی سامسونگ برای رقابت با ساعت‌های ورزشی طراحی شده؛ این ساعت با برچسب قیمت گران‌تر ارائه می‌شود و کیفیت ساخت آن نشان‌دهنده آمادگی‌اش برای کاربری در محیط‌های دشوار است. همه‌چیز با بدنه تیتانیومی شروع می‌شود و با طول عمر باتری‌ای که چندین روز دوام می‌آورد، به پایان می‌رسد. این ساعت، همراهی ایده‌آل برای فعالیت‌های خارج از منزل است.

مزایا

+ بدنه تیتانیومی بادوام
+ قابلیت‌های بهبودیافته جی‌پی‌اس
+ باتری بزرگ برای ماجراجویی‌های محیط‌های خارج از منزل

معایب

– فقط یک سایز موجود است.

گلکسی واچ ۵ پرو

سامسونگ این ساعت را بیشتر برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به فعالیت‌های خارج از منزل ساخته است. برای مثال فرض کنید که در طبیعت وحشی هستید و خبری از درگاه شارژ نیست؛ با وجود گلکسی واچ ۵ پرو که با یک بار شارژ باتری تا ۸۰ ساعت دوام دارد، مشکلی پیش نمی‌آید. از طرفی شیشه کریستال یاقوت کبود ضدخش که روی صفحه‌نمایش AMOLED روشن قرار گرفته به‌خوبی با بدنه تیتانیومی بادوام برای دفع ضربه‌های محکم هماهنگ شده است.
هنگام کوهنوردی یا شرکت در مسابقات سه‌گانه، خراشیدگی، برآمدگی و ضربه‌های ناشی از برخورد دیگر اهمیتی نخواهند داشت، چرا که سنسورهای حساس این مدل درون بدنه تیتانیومی و صفحه‌نمایش از جنس شیشه یاقوت‌کبود قرار گرفته‌اند. این ساعت تا به امروز بادوام‌ترین ساعت هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود و قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌دهد که تاکنون در مدل‌های دیگر ندیده‌ایم.

سامسونگ واچ ۵ پرو

یکی از این قابلیت‌ها، ردیابی GPX است. چیزی که در ورزش‌های مورد علاقه حرفه‌ای‌ها مانند دوچرخه‌سواری کوهستان زیاد می‌شنوید؛ گرچه این قابلیت در این ساعت تنها برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری قابل‌استفاده است. باید بدانید که برای به‌دست‌آوردن این فایل‌های ناوبری به یک اپ گوشی هوشمند و منبعی برای دانلود نیاز دارید که احتمالاً برای دسترسی به آن‌ها، نیاز به پرداخت حق اشتراک هم هست. با این‌حال، این دستگاه با هر ساعت ورزشی دیگری مطابقت دارد. بدنه ضخیم‌تر و اندازه ۴۵ میلی‌متری قاب نیز باعث شده که این ساعت برای مچ‌های کوچک کمی بزرگ به نظر بیاید. همچنین، با توجه به مکانیزم پیچیده بند ساعت شاید بخواهید آن را با بند دیگری که مدیریتش راحت‌تر است تعویض کنید.
در نهایت، قیمت این ساعت حتی با گذشت زمان هم ارزان نشده، اما این همان چیزی است که هنگام خرید یک ساعت هوشمند ممتاز باید انتظارش را داشته باشید. با در نظر گرفتن همه این موارد، پرداخت مبلغ بیشتر برای چنین ساعت مقاومی که می‌تواند هنگام گشت و گذار در طبیعت تنها ارتباط شما با تمدن باشد، هزینه معقولی به نظر می‌رسد.

گزینه منحصربه‌فرد

Samsung Galaxy Watch 5 Pro Golf Edition

گزینه مخصوص گلف‌بازان

اگرچه ورزش گلف در کشور ما چندان طرفداری ندارد و مرسوم نیست، اما شاید ظاهر خاص این مدل، دلیلی بر انتخاب آن برای برخی کاربران باشد، اگر هم بازیکن گفت هستید که انتخاب ایده‌آل شما خواهد بود. گلف شبیه پیاده‌روی است، با این تفاوت که هیچ مقصد نهایی‌ای در ذهن بازیکن آن وجود ندارد. با استفاده از موتور این مدل ویژه ساعت Watch 5 Pro، به جای یک دستیار مجازی همه‌کاره، یک کَدی (راهنمای گلف) مجازی به دست خواهید آورد. اگرچه هیچ تضمینی برای بهینه‌سازی بازی گلف شما وجود ندارد.

مزایا

+ طراحی‌شده برای گلفرهای عاشق فناوری
+ بدنه تیتانیومی مثل Samsung Watch 5 Pro
+ رصد تمام فعالیت‌ها در زمین گفت

معایب

– هزینه اضافی

ساعت سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو گلف ادیشن همراه با یک دکمه خانه سبز رنگ و یک صفحه ساعت شیک دورنگ سبز و سفید برای ردیابی زمان بازی گلف عرضه می‌شود. دستیار مجازی (کدی) تنها با یک فشار دکمه در دسترس بوده و برای محاسبه فاصله پرچم یا راهنمایی شما در موانع زمین گلف آماده است. امتیازها را وارد کنید، ضربات را بشمارید و آمار را ثبت کنید یا لحظه‌ای در جایگاه شروع بازی (تی) مکث کرده و نکات مفیدی برای بهینه‌سازی ضربه دریافت کنید. دیگر گلف‌بازی بدون وجود این ساعت جالب لطفی ندارد.
مشخصات فنی گلکسی واچ ۵ پرو گلف سامسونگ با مدل معمولی Watch 5 Pro یکسان است. این ساعت علاوه بر صفحه نمایش ۴۵ میلی‌متری AMOLED، باتری ۵۹۰ میلی‌آمپر ساعتی با عمر باتری فوق‌العاده ۸۰ ساعته، پردازنده Exynos W920 با ۱.۵ گیگابایت رم، درجه مقاومت در برابر آب IP68 و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را ارائه می‌دهد. همه این موارد، همراه با نسخه اختصاصی آن‌ها از Wear OS، تجربه بازی گلف یکپارچه‌ای را برای کاربر رقم خواهد زد. پس حتی اگر اپلیکیشن‌های گلف را روی سایر ساعت‌های سامسونگ موجود در این لیست دانلود کنید، به تجربه‌ای مشابه این مدل را دست نمی‌یابید.

گلکسی واچ ۵ پرو گلف

ظاهر زیبای خاص این ساعت که الهام‌گرفته از زمین‌های گلف و بازیکنان آن است، ویژگی‌های Pro این ساعت را به خوبی پنهان می‌کند. به عبارت دیگر، اگرچه این ساعت برای گلف‌بازان طراحی شده اما به اندازه هر Watch 5 Pro دیگری بادوام است. علاوه بر این، با بند اسپرت مشکی و سفید، این ساعت یک اکسسوری است که در زمین گلف و خارج از آن نیز زیبا به نظر می‌رسد.

نرم‌افزار ساعت‌های هوشمند سامسونگ چیست؟

سامسونگ با پشتیبانی از Wear OS گوگل به جای سیستم عامل اختصاصی خود یعنی تایزن (که تمام مدل‌های گلکسی واچ تا Galaxy Watch 3 روی آن اجرا می‌شدند) از سری Galaxy Watch 4 تغییر قابل توجهی را آغاز کرد. این تغییر، سازگاری گسترده‌تری با اپ‌های موجود در Google Play ایجاد کرده و به ساعت‌های سامسونگ این امکان را داد که کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام دهند. Wear OS اپ‌های گوشی شما را بهتر به‌کار می‌گیرد تا بتوانید اعلان‌ها را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید و داده‌های ردیابی سلامتی و تناسب اندام را همگام‌سازی کنید.
سامسونگ هرگز ساعت‌های هوشمند خود را به گونه‌ای محدود نکرده که تنها با گوشی‌های هوشمند خود سازگار باشد؛ پس می‌توانید Galaxy Watch را همراه با هر گوشی اندرویدی دیگری استفاده کنید. البته برخی ویژگی‌ها، مانند نوار قلب (ECG) و فشار خون، همچنان روی گوشی‌های سامسونگ انحصاری هستند؛ درست مانند کنترل دوربین از طریق Galaxy Watch که یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد است.

آیا ساعت‌های هوشمند گلکسی ضد آب هستند؟

بله، این ساعت‌‌ها اکنون مدتی است که ضد آب هستند. پیش‌تر، سامسونگ نسخه‌ای به نام Galaxy Watch Active را تولید می‌کرد که برای دوام و استحکام بیشتر با مقاومت بالاتر در برابر گرد و غبار و آب طراحی شده بود. در حال حاضر، برای چندین نسل، ساعت‌های هوشمند گلکسی به‌طور پیش‌فرض دارای درجه حفاظت IP68 و 5ATM هستند و این یعنی می‌توانید از آن‌ها حتی تا عمق ۵۰ متری زیر آب استفاده کنید. این موضوع هم در مورد آب شیرین و هم آب شور صدق می‌کند، اگرچه توصیه می‌شود بعد از بیرون آوردن ساعت از آب دریا آن را بشویید تا از هرگونه نمک و شن اضافی پاک شود.
باید بدانید که همه‎‎ ساعت‌های هوشمند از چنین دوام بالایی برخوردار نیستند و مقاومت بالای سامسونگ واچ‌ها در برابر آب، استفاده از آن‌ها را در هنگام شنا یا ورزش‌های آبی بسیار آسان‌تر می‌کند. این یعنی باران و پاشیدن آب هم روی عملکرد یا عمر باتری ساعت تأثیر نخواهد گذاشت.

آیا خرید Galaxy Watch قدیمی‌تر ارزش دارد؟

سامسونگ رویه نسبتاً منظمی را برای به‌روزرسانی ساعت‌های هوشمند گلکسی خود در نظر گرفته و به‌روزرسانی‌ها حداقل به مدل‌های Galaxy Watch 4 باز می‌گردد. مدل‌های مجهز به Wear OS اکنون مطمئناً توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند، اما حتی Galaxy Watch 3 و Watch 3 Classic که از Tizen پشتیبانی می‌کنند نیز در اواخر دسامبر ۲۰۲۳ به‌روزرسانی‌هایی را با ویژگی‌های خاص Wear OS دریافت کردند. سامسونگ معمولاً پشتیبانی از ساعت‌های هوشمند گلکسی خود را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری حداقل برای سه سال ادامه می‌دهد، اگرچه این مدت زمان را برای مدل‌های Galaxy Watch 5 به بعد، به چهار سال افزایش داده.
این به‌روزرسانی‌ها نه تنها ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورند، بلکه شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی برای افزایش پایداری و قابلیت اطمینان در هنگام استفاده از ساعت نیز می‌شوند؛ از جمله مدل‌های LTE که می‌توانند روی اتصالات سلولی خودشان کار کنند.

کدام ساعت هوشمند سامسونگ برای شما بهتر است؟

بهترین گزینه برای کسانی که می‌توانند هزینه مازاد بپردازند، Samsung Galaxy Watch 6 معمولی است، مگر این‌که مصمم به داشتن یک ساعت هوشمند با ظاهری زیبا و حاشیه مکانیکی باشید. این ساعت از جدیدترین پردازنده بهره می‌برد تا حتی سنگین‌ترین اپ‌ها را نیز به‌طور روان اجرا کند و در عین حال مملو از جدیدترین سنسورهای ردیابی سلامتی است.
با این حال، برای بسیاری، Samsung Galaxy Watch 5 معمولی نیز به همان خوبی کار خواهد کرد. این یک گزینه عالی برای صرفه‌جویی در هزینه است و با اکثر قابلیت‌های ردیابی و ترفندهای نرم‌افزاری ارائه‌شده در Watch 6 برابری می‌کند؛ فقط باید با صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر و یک پردازنده قدیمی‌تر کنار بیایید. اگر بودجه یکی از اولویت‌های اصلی شماست، Samsung Galaxy Watch 5 یک گزینه عالی‌ به شمار می‌رود.
برای کسانی که محدودیت‌های مالی ندارند، Samsung Galaxy Watch 6 Classic تمام تجملات و زرق و برقی را که ممکن است نیاز داشته باشید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل پیش‌فرض برای کسانی است که جدیدترین، بهترین و مستحکم‌ترین ساعت هوشمند اندرویدی را می‌خواهند.
البته ممکن است زمان زیادی طول نکشد که مدل‌های Galaxy Watch موجود در این لیست خودشان قدیمی محسوب شوند، چرا که سامسونگ به‌زودی ساعت‌های هوشمند جدیدتری را عرضه خواهد کرد. تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که به‌زودی شاهد عرضه یک انتخاب ممتاز در Galaxy Watch 7 و یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه در Galaxy Watch FE خواهیم بود. اگر به دنبال جدیدترین و بهترین‌ها هستید، شاید بهتر باشد کمی صبر کنید و ببینید چه چیزی در راه است.

محمد قربانی

پست های مرتبط

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو

Samsung Galaxy S24 Ultra مزایا (در مقایسه با گوگل پیکسل ۸ پرو)•…

۱۴۰۳/۰۲/۳۰

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی A55 5G

گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ شاید تمام اخبار و نظرات را متوجه خود…

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

سامسونگ گلکسی S24 در برابر آیفون ۱۵

Samsung Galaxy S24 گلکسی اس ۲۴ یک قدم رو به جلوی بزرگ…

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید