صفحه اصلی > مقاله : بهترین اپ گالری اندروید!

بهترین اپ گالری اندروید!

شاید نام فرانسیسکو فرانکو همچنان برای بعضی از کاربران آشنا باشد؛ از دوران اولیه اندروید که استفاده از مُد مرسوم بود و نسخه‌های «فرانکو کرنل» معروف بودند. طی سال‌ها، فرانسیسکو چندین برنامه دیگر هم منتشر کرده است، از جمله یک برنامه گالری عکس قدرتمند به نام Focus که توسعه آن برای مدتی متوقف شده است. در هر حال با این‌که ما همچنان منتظر نسخه نهایی Focus هستیم، یک همتای سبک‌تر در دسترس است که می‌تواند خیلی به ما کمک کند: Focus Go. فوکوس گو دقیقاً همان چیزی است که ما از یک برنامه گالری در اندروید انتظار داریم.
این یک واقعیت است که Focus Go جایگزین مناسبی برای بسیاری از برنامه‌های گالری است. از جمله Simple Gallery که یک برنامه فوق‌العاده است که پر قدرت شروع کرد اما توسط شرکت دیگری خریداری شد و حالا مملو از تبلیغ است. یا Memoria که رابط کاربری زیبایی دارد، اما سال‌هاست حتی به‌روز هم نشده یا حتی اپ Gallery از خود گوگل که کمتر شناخته‌شده است و معادل آفلاین همان Google Photos معروف است.

چیزی که درباره برنامه Focus Go منحصر به فرد است، این است که سادگی و سهولت را به سطح بالاتری می‌برد. این اپ گالری اندروید به ما امکان می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوها را از حافظه گوشی ببینیم، موارد دلخواه را به «عکس‌های محبوب» اضافه کنیم، آن‌ها را به اشتراک بگذاریم و سرعت پخش ویدیو را کنترل کنیم.
در این برنامه خبری از گزینه‌ها اضافی، ابزارهای ویرایشی مختلف، روش‌های مرتب‌سازی متعدد و گیج‌کننده یا هر چیز زائد دیگری نیست. شما در این برنامه فقط چند تنظیم برای تغییر تعداد ستون‌ها، تعیین میزان گردی گوشه‌های تامنیل‌ها، گروه‌بندی بر اساس پوشه یا تاریخ و بهبود تجربه مشاهده در اختیار دارید (تصاویر کوچک با کیفیت بالاتر، HDR و حداکثر روشنایی هنگام تماشای محتوای تصویری). همچنین، این اپ از تم روشن یا تاریک گوشی پیروی می‌کند. همین و بس!

«Focus Go یک برنامه گالری بسیار ساده است که در آن از تبلیغات خبری نیست و بسیار سریع، سبک و جذاب است و نیازی به اجازه دسترسی خاصی هم ندارد.»

شما می‌‎توانید اپ گالری اندروید را از گوگل پلی‌استور دانلود کنید. برنامه‌ای که متاسفانه به اندازه‌ای که لیاقت دارد مشهور نیست. Focus Go کاملاً رایگان و سبک است، آگهی تبلیغاتی ندارد، حجم آن تنها چند مگابایت است و به حداقل اجازه دسترسی نیاز دارد. بدیهی است که این برنامه نیاز به دسترسی به فضای ذخیره‌سازی گوشی دارد؛ موردی که البته چندان عجیب نیست، چرا که همه برنامه‌های گالری از شما چنین درخواستی دارند و این صرقاً منحصر به این برنامه نیست. در صورتی که قصد کمک مالی به توسعه‌دهنده داشته باشید نیز، از شما درخواست دسترسی به اینترنت می‌کند که می‌توانید بعد از پرداخت کمک مالی، دسترسی را دوباره قطع کنید. Focus Go همچنین هیچ درخواست نامفهومی به شما برای استفاده از موقعیت مکانی، دوربین، میکروفون یا مخاطبان نمی‌فرستد. موردی که بسیار حیاتی است و این برنامه را تبدیل می‌کند به یک برنامه‌ امن و سریع.
برای بسیاری از کاربران همین کافی است که اپ گالری کارهای اولیه را ساده و سرراست انجام دهد. اگرچه بسیاری از ما برای مرور عکس‌ها و ویدیوهای خود و ویرایش عکس‌ها از گوگل فوتوز استفاده می‌کنیم، اما این اپ برای دسترسی به محتوای آفلاین به اندازه کافی سریع و کارآمد نیست؛ مثلاً برای مرور اسکرین‌شات‌ها یا فولدرهای واتس‌اپ. یک اپ ثانویه برای این کار لازم است که در ساده‌ترین حالت ممکن، فقط با آن محتوای بصری موجود روی حافظه گوشی را مرور کرد.

البته این مدت گزارش‌‎های مختلفی می‌‎رسد مبنی بر این‌که بسیاری از کاربران پس از سال‌ها استفاده از Memoria و مطلع شدن از این‌که این برنامه دیر یا زود از رده خارج می‌شود، آن را حذف می‌کنند و سراغ Focus Go می‌روند. اپ Focus Go به هر کسی که دنبال یک اپ گالری آفلاین می‌گردد، توصیه می‌شود. به‌خصوص برای پدر و مادرها و افراد کمتر آشنا با فناوری، گزینه مناسبی است. زیرا سادگی خوبی دارد و از این‌که کاربران ناوارد، ناخواسته عکس‌ها و نسخه پشتیبان خود را در گوگل فوتوز پاک کنند، جلوگیری می‌کند. به این ترتیب که فوتوز به‌طور خودکار از محتوای روی گوشی به‌صورت آنلاین بکاپ می‌گیرد و کاربر هم با خیال راحت به‌صورت آفلاین به تماشای عکس‌های روی گوشی می‌پردازد.

برچسب ها :

رامین سرازش

پست های مرتبط

۸ اپ هوش مصنوعی برتر برای اندروید

بازار اپ‌های هوش مصنوعی به‌شدت داغ است. این کار با تولید تصویر…

۱۴۰۳/۰۵/۲۸

پنج ویژگی جدید و جذاب Samsung One UI 6.1.1

کاربران گوشی‌های جدید که مدام بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند…

۱۴۰۳/۰۵/۰۶

کدام گوشی‌ها از سامسونگ گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند؟

چیزی به عرضه گلکسی رینگ ۴۰۰ دلاری نمانده و خیلی از افرادی…

۱۴۰۳/۰۵/۰۱

دیدگاهتان را بنویسید