صفحه اصلی > خبر و گزارش : اخبار هفته: درخشش سامسونگ و گوگل در MWC 2024

اخبار هفته: درخشش سامسونگ و گوگل در MWC 2024

هفته گذشته بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل جهان در بارسلونا شروع به کار کرد. MWC 2024 برجسته‌ترین برندهای حوزه فناوری را زیر یک سقف جمع کرد تا آخرین طرح‌ها و نمونه‌های اولیه‌شان را به نمایش بگذارند. اما حتی با این همه هیاهویی که MWC به راه انداخت، بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه اندروید مثل همیشه بر اخبار مسلط بودند؛ یعنی گوگل و سامسونگ. با این‌که یک هفته از این رویداد گذشته، ممکن است بعضی از اخبار مهم را از دست داده باشید. به همین دلیل، در این پست به مهم‌ترین اخبار مربوط به گوگل و سامسونگ می‌پردازیم.

 

کروم‌کست جدید دیگری در راه است

توسعه‌دهندگان در کدهای اپ Google Home اسم رمز یک کروم‌کست جدید را مشاهده کرده‌اند. در این کدها در کنار مدل‌های YTV (4K Chromecast) و (YTB (1080p که همه ما می‌شناسیم‌شان و دوست‌شان داریم، یک مدل YTD دیگر هم ذکر شده بود. به نظر می‌رسد این مورد اشاره دارد به سخت‌افزار جدیدی که در حال ساخت است، اگرچه دستاورد مشابه در اوایل سال گذشته به ما یادآوری می‌کند که احتمالاً نباید انتظار عرضه زودهنگام این محصول را داشته باشیم.

 

نرم‌افزار چشمگیر و منحصربه‌فرد سری S24

به‌غیر از اصلاحاتی مثل لبه‌های مربع و قاب تیتانیومی، سری Galaxy S24 سامسونگ تقریباً همان سخت‌افزارهای شناخته‌شده را به مشتریانش عرضه می‌کند، با این حال این گوشی مثل شیرینی داغ به‌سرعت فروخته می‌شود. چرا؟ چون یک گوشی صرفاً نمی‌تواند متکی باشد به نمایشگر OLED، باتری‌های غول‌پیکر و پردازنده‌های قدرتمند و سامسونگ کاملاً به این مهم واقف است، همچنان‌که توجهش به مسئله نرم‌افزار در سری گوشی‌های پرچمدار این موضوع را ثابت می‌کند.
این یک واقعیت است که سامسونگ علاوه‌بر مجموعه نرم‌ا‌فزار مفید (اگر نگوییم نامتعارف) Galaxy AI، در به‌روزرسانی‌های سری S24 هم سریع عمل کرده است. سامسونگ پس از ارائه اولین آپدیت جدیدش، ‌آن هم درست سه هفته پس از عرضه گوشی، در اواخر هفته دومین آپدیتش را هم به بازار عرضه کرد. این اتفاق دقیقاً پس از آپدیت ماه فوریه Google Play System برای S24 و دیگر دستگاه‌های گلکسی رخ داد؛ امری که نشان می‌دهد تمرکز سامسونگ امسال روی نرم‌افزار است.

 

سیستم عامل Wear OS عمر باتری را افزایش می‌دهد

هیاهوی MWC 2024 با انتشار تیزری از OnePlus watch 2 آغاز شد. چیزهای زیادی درباره این ساعت جدید وجود دارد، از جمله شارژری که به‌سهولت از پس کار بر می‌آید، اما یک چیز بیش از همه موارد دیگر به‌چشم می‌آید: دوام فوق‌العاده باتری که در آزمایش‌هایی که در شرایط حقیقی انجام شده‌اند به چهار روز می‌رسد.

سامسونگ واچ
البته این موضوع اتفاقی نیست و این دستاوردها را می‌توان تا حد زیادی به یک رابط بصری ترکیبی جدید برای Wear OS ‌که توسط گوگل ساخته شده بود‌ نسبت داد.
این صرفه‌جویی در مصرف باتری از یک رابط بصری سیستم‌عامل دوگانه نشأت می‌گیرد. این ویژگی به ساعت‌ها اجازه می‌دهد وظایف خاصی را به یک تراشه کم‌مصرف که سیستم‌عامل را اجرا می‌کند، محول کنند. بعدها متوجه شدیم که فرمت واچ‌فیس جدید گوگل احتمالاً با در نظر گرفتن همین موضوع ساخته شده است. به همین دلیل هم گوگل برای اطمینان از سازگاری نسخه‌های آینده Wear OS توسعه‌دهندگان را به استفاده از این فرمت تشویق می‌کند. اگر از کاربران گجت‌های هوشمند هستید، احتمالاً این مهم‌ترین خبر فناوری این هفته برای شما باشد.

 

گوگل یک آپدیت مهم MWC برای اندروید منتشر کرد

صبح روز دوشنبه به وقت بارسلون، گوگل دست به کار شد و امکانات تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار داد. یکی از این موارد یک‌پارچه‌سازی گوگل جمینی در گوگل مسیجز بود. در نهایت این‌که ویژگی‌ای که خیلی وقت بود کاربرها منتظر آن بودند به سیستم‌عامل اضافه شد. یعنی فرایند ادغام Spotify Connect در پخش‌کننده رسانه جدید اندروید سرانجام آغاز شد. در این پست به همه ویژگی‌های جدید اندروید که در MWC 2024 از آن‌ها رونمایی شد، پرداخته‌ایم
اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. گوگل به‌روزرسانی‌های تازه‌ای هم برای Wear OS در نظر گرفته که به شما کمک می‌کنند راحت‌‎تر از قبل در مسیرهای مختلف جابه‌جا شوید. همچنین این کمپانی قابلیت‌های جدیدی را به محصولات پرچمداری مثل Google Docs و Google Maps افزوده است.

 

رویداد بزرگ سخت‌افزاری بعدی سامسونگ در حال نهایی‌شدن است

خلاصه اخبار این هفته را با نگاهی به روزهای آتی به پایان می‌رسانیم؛ سامسونگ هنوز هم سخت‌افزارهای زیادی برای سال ۲۰۲۴ در چنته دارد. شایعات در این‌باره بسیار داغ است. همه افراد حاضر در MWC 2024 همان اول کار محو تماشای Galaxy Ring جدید سامسونگ شدند، هر چند که امکان امتحان‌کردن آن وجود نداشت. به‌زودی مطالب جذابی درباره رینگ هوشمند سامسونگ خواهید خواند!

گلکسی رینگ
در همین حال، توانستیم به تعدادی از رندرهای لورفته از Galaxy Z Flip 6 دست یابیم که در پی آن رندرهایی از Galaxy Z Fold 6 نیز لو رفت. با بررسی مورد دوم، فهمیدیم که امسال حتی امکان دارد سر و کله یک مدل Z Fold Ultra هم پیدا بشود، هرچند گزارش‌های ضد و نقیض نهایتاً نشان می‌دهند که مدل دوم از این گوشی ممکن است یک Z Fold FE ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر باشد. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع لازم نیست خیلی منتظر بمانیم؛ چرا که رخداد رونمایی بعدی سامسونگ که انتظار می‌رود این کمپانی در آن گوشی‌های تاشو و Galaxy Ring جدیدش را به نمایش بگذارد، زودتر از همیشه در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

رامین سرازش

پست های مرتبط

حل مشکل سایه افتادن روی صفحه گوشی سامسونگ در One UI 6.1

خلاصه: • ویژگی جلوگیری از سایه تصویر (Burn-in Prevention) که در One…

۱۴۰۳/۰۱/۱۴

قیمت گلکسی رینگ، تاریخ عرضه آن و همه اطلاعات مربوط به حلقه هوشمند سامسونگ

سامسونگ در تازه‌ترین رویداد گلکسی آنپکت (Galaxy Unpacked) پیش‌نمایشی از حلقه هوشمند…

۱۴۰۲/۱۲/۲۰

هفت به‌روزرسانی کارآمد اندروید در کنگره جهانی موبایل MWC 2024

شرکت‌های حوزه فناوری غالباً کنگره جهانی موبایل MWC 2024 را به عنوان…

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

دیدگاهتان را بنویسید