صفحه اصلی > خبر و گزارش : تیتانیوم و گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ!

تیتانیوم و گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ!

سامسونگ گلکسی زد فولد ۶

لو رفتن مشخصات اولیه گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ نشان می‌دهد که احتمالاً در این گوشی شاهد استفاده بیشتر از تیتانیوم خواهیم بود!
• اطلاعات لورفته جدید برخی از مشخصات کلیدی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ را مشخص کرده‌اند.
• فولد ۶ ممکن است با ساختار تیتانیومی، نمایشگر بزرگ‌تر و لبه‌های تیز به سبک گلکسی ‌اس ۲۴ اولترا ارائه شود.
• همچنین انتظار می‌رود که این گوشی با پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و باتری بزرگ‌تر عرضه شود.

وقتی صحبت از مدل‌های تاشو به میان می‌آید، این سامسونگ‌ است که بر بازار تسلط دارد. سامسونگ برای توجیه این تسلط دلایل فراوانی دارد. اگرچه ممکن است گوشی تاشوی سامسونگ بهترین مشخصات را نداشته باشد، اما سامسونگ در کنار ایجاد هویتی آشنا در این فضا، کانال‌های بازاریابی و توزیع را به تسخیر خود درآورده. حالا با گذشت چند ماه از معرفی گلکسی زد فولد ۵، رندرهای اولیه از گلکسی زد فولد ۶ منتشر شده‌اند و به‌نظر باید منتظر تغییرات مهمی باشیم.
چان وی ان که سابقه معتبری در لو دادن اطلعات معتبر دارد، مجموعه‌ای از مشخصات را که احتمالاً در گلکسی زد فولد ۶ خواهیم دید، به اشتراک گذاشته است:
– نبود اسلات قلم
– کمی عریض‌تر از قبل و کناره‌های صاف به سبک گلکسی اس ۲۴ اولترا
– باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
– سه دوربین
– بهبود عملکرد UDC (دوربین زیر نمایشگر)
– بدنه تیتانیومی
– بسیار باریک‌تر و سبک‌تر (۱۱ میلی‌متر در حالت تاشده)
– سه رنگ مختلف

زد فولد ۶
لیکِر دیگری به اسم یوگش برار در توئیتی به مشخصات احتمالی دوربین و ابعاد نمایشگر گلکسی زد فولد ۶ اشاره کره است. طبق گفته او، این گوشی سه دوربین ۵۰، ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت و ابعاد نمایشگر آن نیز ۶.۴ اینچ خواهد بود (۲۰:۹).

سامسونگ گلکسی زد فولد

با تشریح این اطلاعات، گلکسی زد جدید می‌تواند چیزی باشد شبیه به گلکسی زد فولد ۵، چرا که در این مدل هم از شکاف مخصوص برای قرارگیری قلم دیجیتال خبری نیست. گلکسی زد فولد ۵ هم یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی داشت و یک دوربین تله فوتو‌ی ۱۰ مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال سه‌برابری و همچنین یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی.
لیکِر مذکور همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که در سری جدید این گوشی‌ها عملکرد دوربین زیر نمایشگر داخلی بهبود پیدا خواهد کرد. موردی که البته قبلاً هم آن را شنیده‌ایم، پس فقط وقتی آن را باور می‌کنیم که با چشم خود ببینیم.
اطلاعات لورفته همچنین نشان می‌دهد که نمایشگر پوششی گوشی جدید، ۶.۳ اینچ است که در مقایسه با نمایشگر پوششی ۶.۲ اینچیِ فولد ۵ بزرگ‌تر است. فولد ۶ با نسبت تصویر ۲۰:۹ برای نمایشگر خارجی، در مقایسه با نسبت تصویر فولد ۵ احتمالاً عریض‌تر باشد. سرانجام اینکه تغییر در شکل، نسبت ابعاد نمایشگر داخلی را هم دستخوش تغییر خواهد کرد و آن را در مقایسه با نسبت تصویر ۵:۶ در مدل قبلی، به ۱.۰۸:۱ تغییر پیدا می‌کند و کمی مربعی‌تر می‌شود.
در کنار تغییرات در ابعاد نمایشگر، گفته می‌شود که گلکسی زد فولد ۶ «بسیار نازک‌تر و سبک‌تر» و در حالت تاشو فقط ۱۱ میلی‌متر خواهد بود (در مقایسه با ضخامت حالت تاشوی فولد 5 که ۱۳.۴ میلی‌متر است). این گوشی تاشو، همچنین ممکن است لبه‌های صاف داشته باشد؛ مشابه با آنچه در گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌بینیم. یکی دیگر از تغییرات عمده می‌تواند بدنه تیتانیومی محصول جدید باشد که با بدنه آلومینیومی فولد ۵ متفاوت خواهد بود.
البته، سامسونگ از چیپ‌ست جدیدتری در فولد ۶ استفاده خواهد کرد، پس تعجبی ندارد که به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اشاره شده است. همچنین گفته شده که این گوشی با باتری ۴٬۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به بازار خواهد آمد که در مقایسه با باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتیِ فولد ۵، کمی بزرگتر است.
در مجموع، تغییرات ذکرشده برای گلکسی زد فولد ۶ می‌تواند به محصولی کاملاً متفاوت از نسل پیشین آن منجر شود. تغییری که یک استراتژی جدید در سامسونگ خواهد بود، چرا که ما در چرخه تکرار اخیر سری فولد به‌جای ایجاد تغییرات عمده، روی بهبود تدریجی آن بودیم. این سری اما قضیه فرق می‌کند.

برچسب ها :

رامین سرازش

پست های مرتبط

حل مشکل سایه افتادن روی صفحه گوشی سامسونگ در One UI 6.1

خلاصه: • ویژگی جلوگیری از سایه تصویر (Burn-in Prevention) که در One…

۱۴۰۳/۰۱/۱۴

قیمت گلکسی رینگ، تاریخ عرضه آن و همه اطلاعات مربوط به حلقه هوشمند سامسونگ

سامسونگ در تازه‌ترین رویداد گلکسی آنپکت (Galaxy Unpacked) پیش‌نمایشی از حلقه هوشمند…

۱۴۰۲/۱۲/۲۰

اخبار هفته: درخشش سامسونگ و گوگل در MWC 2024

هفته گذشته بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل جهان در بارسلونا شروع به کار کرد.…

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید