صفحه اصلی > خبر و گزارش : هفت به‌روزرسانی کارآمد اندروید در کنگره جهانی موبایل MWC 2024

هفت به‌روزرسانی کارآمد اندروید در کنگره جهانی موبایل MWC 2024

کنگره جهانی موبایل MWC 2024

شرکت‌های حوزه فناوری غالباً کنگره جهانی موبایل MWC 2024 را به عنوان یک سکوی پرتاب برای فناوری‌های حوزه موبایل اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار تلقی می‌کنند. گوگل نیز مشغول آمادگی برای این کنگره و ارائه فناوری‌های خود به کاربران اندروید بوده و قابلیت‌های تازه‌ای را برای بهبود گوشی‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS و حتی تجربه کاربری اندروید آتو (Android Auto) در نظر گرفته است. البته بسیاری از قابلیت‌ها در واقع نیروی پیشران ستاره اصلی این نمایش یعنی هوش مصنوعی خواهد بود. در ادامه همه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را که قرار است به اندروید بیایند مرور خواهیم کرد.

 

۱- دسترسی به گوگل جمینی (جمنای) در گوگل مسجز

از آن‌جایی که گوگل جمینی (Gemini) می‌تواند متون باکیفیتی را تقریباً برای هر موقعیتی تولید کند ممکن است پیش از این هم از آن برای نوشتن و کپی و پیست متن در اپ گوگل مسجز (Google Messages) استفاده کرده باشید. اکنون می‌توانید مستقیماً در اپ گوگل مسجز از قابلیت دستیار نوشتاری استفاده کنید.
این قابلیت به صورت آزمایشی در نسخه بتا برای زبان انگلیسی فعال شده و از این هفته می‌توانید از قابلیت چت با جمنای برای نوشتن پیش‌نویس پیام‌ها استفاده کنید. اگر ترجیح می‌دهید از چت‌بات برای اهداف خلاقانه استفاده کنید، گوگل جمینی می‌تواند ایده‌پردازی کند، رویدادها را برنامه‌ریزی کند و به انواع پرسش‌های شما پاسخ دهد.

۲- استفاده از هوش مصنوعی در اندروید آتو

با این‌که در دسترس داشتن یک سیستم نمایش محتویات گوشی هوشمند در خودرو می‌تواند به شما در رانندگی کمک کند ولی برخی از فعالیت‌ها مانند مطالعه و پاسخ به پیام‌های متنی هنوز هم باعث حواس‌پرتی می‌شود و برای رانندگی ایمن بهینه‌سازی نشده. حال گوگل با ارائه راه‌کارهای تازه‌ای در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 قصد دارد این مشکل را حل کند.
برای این کار گوگل هوش مصنوعی را در اندروید آتو جای داده که می‌تواند متون بلند و پیام‌های گروهی درهم و برهم را خلاصه‌سازی کرده و به پیام‌ها پاسخ‌ دهد که شما بر جاده و رانندگی تمرکز کنید. برای مثال می‌توانید تنها با انتخاب یکی از گزینه‌های پرتکرار، پاسخ پیشنهادی را برای زمان تقریبی رسیدن به مقصد ارسال کنید.

۳- قابلیت‌های دسترسی‌پذیری جدید اندروید در کنگره جهانی موبایل MWC 2024

اعضای جامعه نابینایان یا کم‌بینایان اکنون می‌توانند توضیحات تولیدشده توسط هوش مصنوعی درباره تصاویر گالری یا تصاویر آنلاین را از طریق اپ لوک‌اوت (Lookout) بشنوند.
گوگل همچنین پشتیبانی از خوانش صفحه پیشرفته را به اپ‌های لنز و مپز اضافه کرده که به کاربران کمک می‌کند محیط اطراف خود را تنها با گرفتن دوربین گوشی به سمت محل مورد نظر بررسی کنند. کاربران می‌توانند دوربین گوشی را به سمت محل مورد نظر گرفته و قابلیت TalkBack، اطلاعات مربوطه شامل نام مکان‌ها، اوقات فعالیت، امتیازات و مسیریابی را با صدای بلند خواهد خواند.

۴- علامت‌گذاری گوگل داکز با دست‌نوشته

گوگل این قابلیت جدید و جالب را در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 معرفی کرد. برخی اوقات اضافه کردن نظرات در گوگل داکز به آسانی نوشتن با دست نیست. خبر خوب آن است که اکنون می‌توانید با گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی این کار را به‌راحتی انجام دهید. فقط کافی است با استفاده از انگشت یا قلم استایلوس توضیحاتی را که می‌خواهید با گزینه‌ها یا علائم قابل انتخاب مانند قلم‌ها یا هایلات به متن اضافه کنید.

۵- کنترل‌های جدید ارسال و پخش برای اسپاتیفای

اکنون مدتی است که دستگاه‌های اندرویدی هنگام اجرای اپ یوتیوب موزیک از سوییچ فوری بین دستگاه‌ها روی صفحه قفل پشتیبانی می‌کنند. اکنون همان قابلیت برای اسپاتیفای در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 معرفی شده است. با این قابلیت، یک سوییچر جدید خروجی به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی بین هدفون، اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون و دستگاه‌های متنوع جابه‌جا شوید.

 

۶- دیدن اطلاعات سلامتی به صورت یکجا در کنگره جهانی موبایل MWC 2024

اپ فیت‌بیت (Fitbit) که از نو طراحی شده از طریق هلث کانکت (Health Connect) در اندروید به شما اجازه می‌دهد که داده‌های مختلف دستگاه‌های پوشیدنی و اپ‌هایی مانند آل‌تریلز (AllTrails)، اور رینگ (Our Ring) و مای فیتنس پل (MyFitessPal) را همه به صورت یکجا با هم داشته باشید.
داده‌های اپ‌های متصل نیز در تب You قابل دسترسی خواهند بود. از این طریق می‌توانید به همگی داده‌های جمع‌آوری شده از اپ‌های سازگار با هلث کانکت مانند داده‌های تمرین‌های ورزشی، گام‌ها و کالری‌های سوزانده‌شده دسترسی داشته باشید.

 

۷- به‌روزرسانی Wear OS برای رفت‌و‌آمدهای مکرر

بزرگ‌ترین تغییری که قرار است به Wear OS بیاید و در کنگره جهانی موبایل MWC 2024 معرفی شده، برای کسانی که بین دو مکان رفت و آمد مکرر دارند بسیار سودمند خواهد بود. اکنون علاوه بر کارت‌های پرواز در گوگل والت (Google Wallet) کاربران می‌توانند به جهت‌یابی با قطب‌نما روی ساعت هوشمند خود به‌صورت روان و بدون لگ دسترسی داشته باشند. جهت‌یابی حمل‌ونقل عمومی برای گوگل مپز نیز به Wear OS می‌آید که شامل جهت‌یابی در زمان واقعی از مبدا است.

برچسب ها :

محمد قربانی

پست های مرتبط

حل مشکل سایه افتادن روی صفحه گوشی سامسونگ در One UI 6.1

خلاصه: • ویژگی جلوگیری از سایه تصویر (Burn-in Prevention) که در One…

۱۴۰۳/۰۱/۱۴

قیمت گلکسی رینگ، تاریخ عرضه آن و همه اطلاعات مربوط به حلقه هوشمند سامسونگ

سامسونگ در تازه‌ترین رویداد گلکسی آنپکت (Galaxy Unpacked) پیش‌نمایشی از حلقه هوشمند…

۱۴۰۲/۱۲/۲۰

اخبار هفته: درخشش سامسونگ و گوگل در MWC 2024

هفته گذشته بزرگ‌ترین نمایشگاه موبایل جهان در بارسلونا شروع به کار کرد.…

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

دیدگاهتان را بنویسید