صفحه اصلی > مقاله : چرا عرضه Galaxy Watch FE ضروری بود؟

چرا عرضه Galaxy Watch FE ضروری بود؟

Samsung Galaxy Watch FE

سامسونگ اخیراً گلکسی واچ FE جدید را عرضه کرد که در واقع آپدیتی است از گلکسی واچ ۴ و می‌توان گفت نسخه ۲۰۲۴ آن مدل قدیمی محسوب می‌شود. این ساعت هوشمند، کم و بیش مشخصات، چیپ‌ست و طراحی‌ای مشابه با مدل ۲۰۲۱ دارد، به استثنای یک شیشه یاقوت کبود جدید روی صفحه‌نمایش برای محافظت بهتر در برابر خش. با این حال، در حالی که ریبوت‌کردنِ مجدد گلکسی واچ ۴ ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما گمان بر این است که این کار نشانه‌ای از نبوغ در خود دارد. در واقع، این ریبوت دقیقاً همان چیزی است که Wear OS به آن نیاز دارد: ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه.
طی این سال‌ها بسیاری از کاربران به‌دنبال ساعت‌های هوشمند خوش‌قیمت‌تر بوده‌اند. برند فسیل که اوایل امسال تجارت ساعت‌های هوشمند را کنار گذاشت، برای فوسیل ژن ۶، ۲۹۹ دلار طلب می‌کرد که حتی در زمان عرضه، Wear OS 3 را اجرا نمی‌کرد و عملکرد بسیار قابل بحثی داشت. ساعت‌های گلکسی سامسونگ هم در حال حاضر گران‌قیمت محسوب می‌شوند.
تنها استثنایی که به چشم ما خورده مدل TicWatch E3 است که چند سال پیش عرضه شد. این ساعت در مقایسه با مدل‌های هوشمند دیگر ارزان‌تر است، هر چند برای مثال بهترین ویژگی‌های مدل‌های گران‌قیمت‌تر TicWatch، همچون فناوری صفحه‌نمایش دوتایی (دولا) را ندارد، اما همچنان می‌شود خریدش و ارزشش را دارد. در واقع شما می‌توانید با ۱۹۹ دلار، ساعت هوشمندی بخرید که بسیار ارزان‌تر از رقبایش است و با Snapdragon Wear 4100 عملکرد شگفت‌آوری دارد.
واقعاً غم‌انگیز است که یک TicWatch E4 دیگر یا مشابه آن ساخته نشد، مخصوصاً حالا که Wear OS 4 و Wear OS 5 در راهند و احتمالاً هر دو به تراشه‌های جدیدتری مثل Gen 1 Snapdragon W5 Plus احتیاج دارند. حالا این وسط سامسونگ با عرضه Galaxy Watch FE امیدوارمان می‌کند که اگر شرکت‌ها بخواهند هوشمندانه عمل کنند، ساعت‌های ارزان‌تر Wear OS قادرند دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

گلکسی واچ fe
آنشل ساگ، تحلیلگر اصلی Moor Insights & Strategy با این نظر موافق است و می‌گوید که عرضه ساعت‌های هوشمند ارزان‌تری مثل Galaxy Watch FE یک حرکت کاملاً عقلانی و درست از جانب سامسونگ بود. گمان او بر این است که Galaxy Watch FE به سامسونگ و شرکای آن اجازه می‌دهد تا گزینه ارزان‌تری را عرضه دارند که می‌توان به‌راحتی رویش تخفیف گذاشت یا به‌صورت رایگان و به‌عنوان کالای افزودنی در اختیار کاربران قرارش داد و از این طریق محدوده قیمت محصولاتی را که برای فناوری‌های کاربردی و قابل حمل ارائه می‌شود، افزایش داد.
مسئله این نیست که هر ساعت هوشمند Wear OS ارزانی باید یک نسخه به‌روزشده از یک مدل قدیمی باشد، اما در هر حال شرکت‌‌ها باید هنگام توسعه مدل‌های آینده، مقرون‌به‌صرفه بودن آن‌ها را هم در نظر داشته باشند. Pixel Watch 2 با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار، به چیزهای زیادی نیاز دارد، این ساعت حتی با LTE هم کار نمی‌کند. اما خُب این ساعت آنقدر گران است که گاهی آدم فکر می‌کند که آیا ارزشش را دارد این ساعت را داشته باشد یا نه! قسمت هیجان‌انگیز ماجرا اینجاست که به‌زودی Pixel Watch 3a جدید عرضه خواهد شد که به تراشه Snapdragon تعدیل‌یافته مجهز است و برخی اصلاحات دیگر. ادعا شده که این مدل ارزان‌تر از محصولات سایر رقباست و حدود ۱۹۹ دلار آب می‌خورد.
به خاطر داشته باشید که گوگل به تازگی Fitbit Ace LTE را با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه کرده و کوالکام در حال حاضر جایگزین‌های ارزان‌تری از تراشه‌های خود، مثل اسنپدراگون 8s نسل ۳ را به OEM گوشی‌های هوشمند عرضه داشته، پس هر دو شرکت به‌خوبی می‌توانند این کار را انجام دهند. اپل در حال حاضر ساعت مقرون‌به‌صرفه‌تر Apple Watch SE را به فروش می‌رساند که ظاهراً به اندازه‌ای خوب بود که دو سال بعد مدل ارتقایافته را تضمین کند. ساگ به اهمیت عرضه مدل‌های ارزان‌تر اشاره می‌کند، زیرا به افراد اجازه می‌دهد تا بر اساس قیمت تصمیم‌گیری کنند و همچنین باعث می‌شود افرادی که تمایل ندارند بیش از ۲۹۹ دلار برای ساعت هوشمند هزینه کنند، از بازار حذف نشوند.
به همین دلیل است که غیبت ساعت‌های Wear OS ارزان‌تر برای همه ما فقدانی آشکار است، به‌ویژه که شرکت‌ها ویژگی‌های بیشتری را در دستگاه‌های خود قرار می‌دهند تا قیمت را بالاتر ببرند. Wear OS شهرت مشابه WatchOS را ندارد، ولی انگار خیلی چیزها در حال تغییر است. در کل خوب است که ما ساعت‌های هوشمند ممتازی داشته باشیم که عملکرد خوبی دارند، اما Wear OS هم باید از نظر مالی در دسترس‌تر از الان باشد.

Galaxy Watch FE
این مورد همچنین درباره‌ شرکت‌هایی مثل OnePlus هم صدق می‌کند. شایع شده که این شرکت به‌زودی یک نسخه بالقوه سازگار با بودجه OnePlus Watch 2 را به بازار عرضه خواهد کرد. این وسط شرکت موتورولا هم هست که در ساخت ساعت‌های هوشمند مقرون به‌صرفه‌اش از Wear OS اجتناب کرده. کلا موتورولا مشهور است به ساخت و عرضه تلفن‌های مقرون به صرفه. انگار که این خصیصه همیشگی موتورولا محدود به تلفن همراه نمانده باشد و به حیطه ساعت‌های هوشمند هم تسری یافته باشد.
با این همه، ساگ هشدار می‌دهد که اگرچه باید مدل‌های Wear OS مقرون به‌صرفه‌تری وجود داشته باشد، اما باید حد وسطی نیز در نظر گرفته شود و شرکت‌ها باید مراقب باشند. در کل اعتقاد بر این است که ارزان بودن، ارزش تولید را پایین می‌آورد، مثل اکثر گوشی‌های هوشمند بیش از حد ارزان.
یکی از دلایل عالی بودن اندروید این است که پاسخگوی همه است، هم آن‌هایی که می‌خواهند هزینه زیادی را صرف خرید یک گوشی جدید کنند و هم کسانی که فقط چیزی با امکانات اولیه می‌خواهند که کارشان را راه بیاندازد و در کل به ضررشان تمام نشود. حالا که Wear OS بالاخره با حضور بازیگران بزرگی مثل سامسونگ و گوگل وارد کارزار شده، بد نیست که همین فلسفه برای پلتفرم و فناوری‌های کاربردی و قابل حمل دیگر هم اعمال شود تا افراد بیشتری بتوانند به فناوری‌های جذاب روز دسترسی داشته باشند.

اگر به‌دنبال خرید بهترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌گردید، این پست بلاگ سامسونگچی را از دست ندهید.

رامین سرازش

پست های مرتبط

چرا از اندروید به iOS‌ مهاجرت نمی‌کنیم؟

سیستم‌عامل iOS تقریباً همه چیزهایی را که یک کاربر گوشی هوشمند ممکن…

۱۴۰۳/۰۴/۱۶

بهترین اپ گالری اندروید!

شاید نام فرانسیسکو فرانکو همچنان برای بعضی از کاربران آشنا باشد؛ از…

۱۴۰۳/۰۳/۲۰

دانلود بهترین موزیک‌پلیرها برای اندروید

پیش‌تر به معرفی بهترین اپل‌های پادکست پرداخته بودیم. حالا نوبت به بهترین…

۱۴۰۳/۰۱/۲۸

دیدگاهتان را بنویسید