صفحه اصلی > مقاله : دانلود بهترین موزیک‌پلیرها برای اندروید

دانلود بهترین موزیک‌پلیرها برای اندروید

پیش‌تر به معرفی بهترین اپل‌های پادکست پرداخته بودیم. حالا نوبت به بهترین موزیک‌پلیرها برای اندروید رسیده است. امروزه موسیقی به بخش بزرگی از زندگی ما تبدیل شده و به همین دلیل داشتن یک موزیک‌پلیر (اپ پخش موسیقی) خوب، می‌تواند تجربه‌ لذت‌بخش‌تری را برای‌مان به ارمغان بیاورد. به‌خصوص در کشور ما که خیلی از کاربرها سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و اپل میوزیک را خریداری نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند آهنگ‌ها را دنلود کنند و به‌صورت آفلاین گوش دهند. داشتن یک هدفون خوب نیز لازمه لذت بردن از این موسیقی‌ها است. در حال حاضر تعداد زیادی از موزیک‌پلیرها در دسترس کاربران قرار دارند و انتخاب یک مورد از میان آن‌ها، انصافاً کار سختی است. این برنامه‌ها علاوه بر ارائه رابط‌های کاربری کاربرپسند با کیفیت بالا، حافظه موسیقیایی گوشی شما را مرتب و آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را دسته‌بندی می‌کنند. این برنامه‌ها یک رابط کاربرپسند برای پیمایش در فایل‌های موسیقی ذخیره‌شده در دستگاه ارائه می‌کنند و ویژگی‌هایی مثل پخش آهنگ‌های شخصی، ایجاد پلی‌لیست، سازمان‌دهی موسیقی بر اساس هنرمندان، آلبوم‌ها و ژانرها، و تنظیم تنظیمات صدا مثل برابری و حجم صدا را ارائه می‌دهند.
در این پست، می‌خواهیم سراغ بهترین موزیک‌پلیرهای موجود برای اندروید برویم.

 

۱-AIM

دانلود AIMP

این برنامه یک موزیک‌پلیر موبایل قدرتمند است. AIMP از انواع فرمت‌های موسیقی رایج، از جمله FLAC، MP3، MP4 و… پشتیبانی می‌کند. این برنامه یک رابط کاربری ساده دارد و از این بابت هیچ مشکلی در پیدا کردن آهنگ‌ها و موسیقی گوش دادن نخواهید داشت.
این برنامه همچنین اکولایزر فوق‌العاده‌ای دارد و یک پله بالاتر از اکثر برنامه‌های پخش‌کننده موسیقی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، AIMP نسخه دسکتاپ نیز دارد و تنها نقطه ضعفش عدم سازگاری‌اش با دستگاه‌های MIUI و EMUI است.
قیمت: رایگان
دانلود موزیک پلیر برای اندروید

 

۲- JetAudio

دانلود JetAudio

JetAudioسال‌هاست که به این لیست وارد و خارج می‌شود. این برنامه اکثر فایل‌ها را پخش می‌کند، شامل جلوه‌های صوتی است و نسخه پریمیومش یک اکولایزر ۲۰ باندی دارد که در کمتر اپی پیدا می‌شود. علاوه بر این ویژگی‌ها، مجموعه‌ای از پلاگین‌ها نیز در قالب خرید درون‌برنامه‌ای در دسترس هستند. این افزونه‌‌ها شامل بهبوددهنده صدا، بصری‌سازی و موارد دیگر می‌شوند. این برنامه امکانات سفارشی‌سازی مناسبی دارد، عملکردش قابل اطمینان است و صدای بسیار خوبی دارد. با این حال، چندین کاربر درباره ناکارآمدی این پلیر در مرتب‌سازی و مدیریت لیست‌های پخش نوشته‌اند و این چیزی است که طبیعتاً می‌تواند به‌عنوان یک اشکال به حساب آید.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۱.۹۹ تا ۱۲.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۳- MediaMonkey

دانلود MediaMonkey

MediaMonkey یک موزیک‌پلیر شگفت‌انگیز است. این برنامه ویژگی‌های زیادی دارد که به کار کتاب‌های صوتی و پادکست می‌آید. MediaMonkey همچنین توانایی مرتب‌سازی آهنگ‌ها بر اساس چیزهایی مثل آهنگسازان (به جای هنرمندان) را دارد.
آنچه MediaMonkey را به یک موزیک‌پلیر واقعاً منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند، توانایی‌‌اش در همگام‌سازی کتابخانه موسیقی کامپیوتر شما با گوشی‌تان از طریق WiFi و بالعکس است. این مهم کمی پیچیده است، اما عملاً یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. همچنین نسخه دسکتاپ این برنامه می‌تواند از طریق کابل با iTunes همگام شود.
قیمت: رایگان (نسخه Pro با قیمت ۵.۴۹ دلار در دسترس است)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۴- Musicolet

دانلود Musicolet

Musicolet ویژگی‌هایی دارد که به‌‎ندرت می‌توانید در برنامه‌های پخش موسیقی دیگر پیدا کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به این موارد اشاره کرد: کارکرد کاملاً آفلاین (بدون تبلیغات)، رابط بصری سبک، فایل APK کم‌حجم، اکوالایزر، امکان ویرایش تگ چندین آهنگ به‌صورت همزمان، پشتیبانی از فایل‌هایی که ترانه آهنگ را درون خود دارند و تایمر قطع خودکار صدا. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این اپ ایجاد چند Queue به‌صورت همزمان است. علاوه بر این، می‌توانید پخش موسیقی در هر Queue متوقف کنید تا بعداً پخش را از همان نقطه ادامه دهید. این برنامه یک انتخاب عالی برای اشخاصی است که یک ‌پخش‌کننده موسیقی سرراست و سبک می‌خواهند که قادر باشد از انواع فایل‌های موسیقی پشتیبانی کند. Musicolet کاملاً رایگان است و به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، تبلیغات ندارد.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۱۰.۹۹ تا ۳۴.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندروید

 

۵- Omnia

دانلود Omnia

ویژگی‌های مختلف Omniaباعث می‌شود برای بیشتر کاربران قابل استفاده باشد. این اپ از مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند و شامل ویژگی‌هایی است مثل ReplayGain، توازن صدا، اکولایزر ۱۰ باند، Android Auto، پشتیبانی از کروم‌کست پشتیبانی از پخش صوت Lossless، جست‌وجوی سریع و ساده بین آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و هنرمندان، نمایش متن آهنگ، هماهنگی خودکار بین تصویر هنرمند و آهنگ. شما می‌توانید نسخه پریمیوم این برنامه را با9 دلار بخرید. انصافاً استفاده از این برنامه لذت‌بخش است.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای ۳.۹۹ دلار)
دانلود پخش کننده موسیقی برای اندروید

 

۶- Oto Music

دانلود Oto Music

Oto Music یک موزیک‌پلیر یکپارچه و مینیمال است. با این برنامه شما صاحب یک پخش‌کننده جذاب می‌شوید که کار کردن با آن بسیار آسان است. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ویراشگر تگ‌آهنگ و برچسب آلبوم، پشتیبانی از کروم‌کست و Android Auto، پخش دوباره آهنگ، تایمر خواب، اکولایزر داخلی، قابلیت دانلود متن آهنگ از برنامه، پنج ویجت مختلف و تم‌های متنوع اشاره کرد. همه چیز در این برنامه رایگان است، اما می‌توانید در صورت تمایل با پرداخت مبلغی مشخص از توسعه‌دهنده این برنامه حمایت کنید. این برنامه خوب کار می کند و واقعاً بی‌ نقص است.
قیمت: رایگان (با امکان پرداخت وجه برای حمایت از توسعه‌دهنده)
دانلود پخش کننده موسیقی برای اندروید

 

۷- PlayerPro Music Player

دانلود PlayerPro Music Player

PlayerPro یکی دیگر از موزیک‌پلیرها است که باید بیشتر از این تحویل گرفته شود. PlayerPro دارای یک رابط کاربری زیباست که استفاده از همه‌چیز را آسان می‌کند. این برنامه همچنین اسکین‌هایی دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ظاهر اپ را سفارشی‌سازی کنید. علاوه بر این، پلاگین‌هایی نیز برای کارهای مختلف در دسترس کاربران است. از امکانات دیگر این اپ می‌توان به این موارد اشاره کرد: امکان پخش ویدیو، یک اکولایزر ده باند کمیاب، پشتیبانی از Android Auto و کروم‌‎کست، جلوه‌های صوتی مختلف، ویجت‌ها و برخی ویژگی‌های کوچک سرگرم‌کننده مثل امکان تکان دادن گوشی برای تغییر آهنگ. این برنامه حتی از موسیقی Hi-Fi (تا ۳۲ بیت، ۳۸۴ کیلوهرتز) هم پشتیبانی می‌کند.
قیمت: رایگان (نسخه Pro با قیمت ۴.۹۹ دلار در دسترس است)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۸- Plexamp

دانلود Plexamp

Plexamp احتمالاً بهترین موزیک‌پلیر اندرویدی برای پخش فایل‌هایی است که روی حافظه داخلی گوشی ذخیره نشده‌اند. البته Plexamp سرویس استریم موسیقی مثل اسپاتیفای هم نیست؛ بلکه برای استریم موسیقی از روی کامپیوتر شخصی روی گوشی کاربر است! برای استفاده از Plexamp باید سرور Plex را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و سپس می‌توانید با استفاده از گوشی، آهنگ‌های ذخیره‌شده روی کامپیوتر را پخش کنید.
Plexamp ظاهر مینیمالی دارد و رابط کاربری آن هم ساده است. از جمله قابلیت‌های جذاب این موزیک‌پلیر می‌توان به پخش بدون وقفه، کنترل بلندی صدا، ترنزیشن‌های نرم، یک و اکوالایزر قدرتمند اشاره کرد. استفاده از Plexamp رایگان است اما برای نصب سرور Plex باید ماهیانه حدود ۵ دلار حق اشتراک بپردازید.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۰.۹۹ تا ۱۴۹.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندروید

 

۹- Pulsar

دانلود Pulsar

Pulsar قطعاً یکی از بهترین موزیک‌پلیرهای رایگان است که به شما امکان پخش موسیقی قانونی در اندروید را می‌دهد. ویژگی‌های برجسته این برنامه پخش موزیک عبارتند از پخش بدون وقفه، پلی‌لیست‌های هوشمند، تایمر توقف پخش و البته طراحی جذاب و زیبا. Pulsar به بهترین شکل ممکن از کروم‌کست و Android Auto پشتیبانی می‌کند. اگرچه این اپ مثل بعضی از اپ‌های پولی پر از ویژگی‌های مختلف و گوناگون نیست، اما این به‌معنای بد بودن آن نیست. Pulsar گزینه مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال اپی مینیمال، سبک و زیبا هستند.
قیمت: رایگان
دانلود اپ پخش موسیقی برای اندروید

 

۱۰- Stellio

دانلود Pulsar

با استفاده از Stellio می‌توانید پلی‌لیست‌های شخصی خودتان را طراحی کرده و با دانلود و نصب تم‌های مختلف ظاهر آن را شخصی‌سازی کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید متن ترانه‌ها را به صورت آنلاین جست‌وجو کنید و بعد به‌صورت آفلاین در برنامه مشاهده کنید. از دیگر قابلیت‌های برجسته این موزیک‌پلیر می‌توان به پشتیبانی از کدک‌های صوتی و فرمت‌های پخش گوناگون، ویجت‌های مختلف، امکانات سفارشی‌سازی و ویرایشگر تگ اشاره کرد.
نسخه رایگان برنامه شامل تبلیغات می‌شود. با پرداخت ۴.۹۹ دلار و خرید نسخه پریمیوم پایه، تبلیغات حذف خواهد شد. همچنین می‌توانید تم‌های اضافی را با ۱.۹۹ دلار یا با پرداخت ۱۴.۹۹ دلار نسخه پریمیوم کامل را با همه امکانات خریداری کنید.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۱.۹۹ تا ۱۴.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۱۱- Symfonium

دانلود Symfonium

Symfonium نوع متفاوتی از موزیک‌پلیر است. این برنامه گرچه برای پخش موزیک طراحی شده، اما فایل‌های صوتی را تنها از روی سرورهای داخلی همچون Plex، Emby، Jellyfin، Subsonic و Kodi پخش می‌کند. شما می‌توانید بدون اشغال کردن فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی، موزیک‌های دلخواه خود را روی یک سرور داخلی در کامپیوتر خانگی خود ذخیره کنید و با استفاده از اپلیکیشن Symfonium روی گوشی در هرجایی که خواستید آن‌ها را پخش نمایید.
این موزیک‌پلیر همچنین از کروم‌کست، UPnP، پخش آفلاین و Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند. گزینه‌های شخصی‌سازی این نرم‌افزار از باقی موزیک‌پلیرها بیشتر است. این اپلیکیشن حجم سبکی دارد و بیشتر مناسب کاربرانی است که نگران پر شدن حافظه داخلی دستگاه خود هستند.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۴.۹۹ تا ۵.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

۱۲- Pi Music Player

دانلود Pi Music Player

یک موزیک‌پلیر آفلاین دیگر که کارایی خوبیدارد. این اپ به یک اکوالایزر اختصاصی، افزایش‌دهنده بیس و جلوه‌های Reverb مجهز است. بنابراین می‌توانید جنس صدای موسیقی را به‌شکل دلخواه خود تنظیم کنید. رابط کاربری ساده و بدون زرق و برق است. از جمله امکانات دیگر این اپ می‌توان به نمای بهبودیافته فولدرها، پلی‌لیست‌های هوشمند و ساخت پلی‌لیست بر اساس عادات کاربر اشاره کرد.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۱.۴۹ تا ۴.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۱۳- Poweramp Music Player

دانلود Poweramp Music Player

Poweramp مدت‌هاست که یکی از محبوب‌ترین موزیک‌پلیرها برای بسیاری از کاربران اندروید بوده است. یک موزیک‌پلیر فوق‌العاده که لذت شنیدن موسیقی را چندین برابر می‌کند. به‌راحتی می‌توانید تم‌های مختلف را از گوگل‌پلی دانلود و انتخاب کنید، کیفیت صدا را تنظیم کرده و آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را از پوشه‌ها پخش کنید. از امکانات پخش این برنامه می‌توان به خذف سکوت بین آهنگ‌ها، Crossfade، پشتیبانی از چندین نوع پلی‌لیست و Android Auto اشاره کرد.
علاوه بر این می‌توانید از ویجت‌های مختلف اپ، ویرایش تگ آهنگ‌ها، دانلود ترانه آهنگ و انواع امکانات سفارشی‌سازی استفاده کنید. پاورامپ پر از امکانات و ویژگی‌های مختلف است که برای بسیاری از کاربرها می‌توانند جذاب باشند.
قیمت: ۷.۹ دلار (امکان استفاده رایگان به مدت ۱۵ روز)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۱۴- GoneMAD

دانلود GoneMAD

GoneMAD کامل‌ترین موزیک‌پلیر این فهرست است. این اپ رابط کاربری مدرنی دارد، تقریباً از همه فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند و امکاناتی هم برای کاربران پیشرفته‌تر دارد. از جمله امکانات گان‌مد می‌توان به این موارد اشاره کرد: یک اکوالایزر ده‌بانده، جلوه‌های مختلف صوتی، Crossfade و پشتیبانی از Android Auto. با نصب این اپ می‌توانید به مدت ۱۴ روز به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید. اما بعد از آن باید با پرداخت ۵.۹۹ دلار اپ را خریداری کنید.
قیمت: رایگان (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۰.۹۹ تا ۵.۹۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

 

۱۵- USB Audio Player Pro

دانلود USB Audio Player Pro

مورد آخر از این فهرست یک اپ خاص است که بازار محدودی دارد، اما در این بازار کوچک، بهترین است. این اپ مخصوص موسیقی‌بازانی است که در سطح حرفه‌ای کار می‌کنند. UAPP در کنار پشتیبانی از UPnP، حذف سکوت بین آهنگ‌ها و یک اکوالایزر ده‌کاناله، امکانات خاصی هم دارد. از جمله پشتیبانی از صوت ۳۲ بیتی ۳۹۴ کیلوهرتز به‌صورت بومی و پشتیبانی از FLAC، MQA، DSD، SACD و کلی کدک صوتی دیگر.
علاوه بر این، این اپ با USB DAC و HiRes DAC سازگاری خیلی خوبی دارد. این امکان، ویژگی خاصی است که موزیک‌پلیرهای دیگر به‌خوبی از پس آن بر نمی‌آیند. با این اپ حتی می‌توانید به استریم موسیقی (از طریق Tidal، Qobuz و Shoutcast) بپردازید.
قیمت این کمی بالا است، اما به درد کسانی که DAC به آن نیازی نخواهید داشت و برای کسانی چنین سخت‌افزاری دارند، بهترین گزینه است.
قیمت: ۷.۹ دلار (با خرید درون‌برنامه‌ای از ۲.۱۹ تا ۵.۴۹ دلار)
دانلود موزیک پلیر برای اندورید

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

۷ اپ برتر پادکست برای اندروید (۲۰۲۴)

بیایید تصور کنیم که دوست شما یک پادکست به شما پیشنهاد کرده…

۱۴۰۲/۱۰/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید