صفحه اصلی > فان : ۲۰ بازی برتر رایگان اندروید در ۲۰۲۴

۲۰ بازی برتر رایگان اندروید در ۲۰۲۴

بازی رایگان اندروید

صدها هزار بازی مختلف در گوگل پلی برای دانلود وجود دارد. از بازی‌های کارتی رقابتی مثل Marvel Snap تا بازی‌های آرکید عجیبی مثل The Ramp، تنوع بی‌نظیری از بازی‌ها وجود دارد که اگر یک گوشی مناسب بازی داشته باشید، می‌توانید از همه آن‌ها لذت ببرید. از طرفی، وجود تعداد خیلی زیاد بازی‌ها، انتخاب را سخت می‌کند و به‌دنبال بهترین بازی‌ها در هر ژانر گشتن، خود کاری زمان‌بر است.
برای همین، در این پست ۲۲ بازی از بهترین بازی‌های رایگان اندرویدی را گرد هم آورده‌ایم تا کار شما راحت‌تر شود. همه این بازی‌ها دارای امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند، اما می‌توانید بدون این پرداخت‌ها هم بازی را تمام کنید و از آن لذت ببرید.

۱- Harry Potter: Magic Awakened

ژانر: نقش‌آفرینی

Harry Potter: Magic Awakened بهترین بازی هری پاتر اندروید در پلی استور است. این بازی نه‌تنها از خدمات بی‌نظیر تیم سازنده به طرفداران برخوردار است، بلکه سبک هنری خاص و لذت‌بخشی نیز دارد. بازی حول محور نبردهای RTS می‌چرخد. در این نبردها یک سری کارت در دسترس گیمر هستند که هر کدام حاوی یک هیولا یا طلسم است. گیمر باید با استفاده به‌جا از این کارت‌ها دشمن‌ها را شکست دهد.

خارج از نبردها، در اطراف هاگوارتز گشت می‌زنید و با شخصیت‌های آشنا در هر گوشه و کنار تعامل دارید. گیمر می‌تواند سبک بازی را به سمت ژانر نقش‌آفرینی پیش ببرد یا یک بازی PvP. این ویژگی دست گیمر را باز می‌گذارد تا به سیاق خود، از بازی لذت ببرد.

۲- Honkai: Star Rail

ژانر: ماجراجویی

دانلود بازی Honkai: Star Rail

Hoyoverse بازی‌های Gacha را با دقت طراحی کرده و توانست با ارائه ساعت‌ها گیم‌پلی لذت‌بخش، جزئیات فراوانی را به‌تجربه بازیکنان بیافزاید و جذابیت خاص خود را به ارمغان بیاورد. در حالی‌که Genshin Impact به‌عنوان بزرگترین اثر این شرکت به یاد مانده است، نبردهای استراتژیک نوبتی Honkai: Star وجه تازه‌ای به این سبک بازی‌ها اضافه کرده که لذت‌بخش است.

Honkai: Star Rail ساعت‌ها بازی لذت‌بخش رایگان را به شما ارائه می‌دهد. از آنجایی که نمادها و گزینه‌های زیادی در این بازی وجود دارند، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به شروع با آن‌ها آشنا شوید.

۳- Marvel Snap

ژانر: استراتژی

دانلود بازی Marvel Snap

هزاران بازی کارتی رایگان در پلی استور موجود است، اما تعداد کمی از آن‌ها در سطح مارول اسنپ قرار می‌گیرند. این بازی، مسابقات استراتژیک سریع و مکانیک‌های هوشمندانه‌ای دارد که این دو ویژگی در کنار هم، باعث خلق یکی از بهترین بازی‌های کارتی برای اندروید شده‌اند.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به امکانات بیشتری دست پیدا ند، اما این موضوع به این معنا نیست که شما باید حتماً برای برد پول پرداخت کنید. با وجود این‌که باز کردن تمام کارت‌ها زمان‌بر است، اما نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید با خیال آسوده از تمامی آن‌ها استفاده کنید.

این بازی رایگان اندروید خریدهای درون برنامه‌ای با قیمت‌های متنوع از ۱.۹۹ تا ۹۹.۹۹ دلار را فراهم می‌کند.

۴- Vampire Survivors

ژانر: آرکید

دانلود بازی Vampire Survivors

Vampire Survivors در اندروید همان بازی‌ای است که روی پی‌سی و کنسول‌ها ارائه می‌شود و حالا شما می‌توانید آن را به‌صورت رایگان در گوشی موبایل یا تبلت خود داشته باشید. در حین کاوش و انجام این بازی اکشن به سلاح‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کنید و با موجودات عجیب و غریب روبه‌رو می‌شوید. Vampire Survivors جذابیت زیادی دارد و همین که به‌عنوان بازی مجانی موبایل عرضه می‌شود، بهترین گزینه بازی برای تمامی افراد است.

در نسخه رایگان شاهد تبلیغات خواهید بود. البته تعداد بلیغات کم و فاصله پخش آن‌ها زیاد است. می‌توانید DLC بازی را هم خرید و نصب کنید تا بیشتر از بازی لذت ببرید. خرید‌های درون‌برنامه‌ای بازی از ۱.۹۹ دلار شروع می‌شود.

۵- Rocket League Sideswipe

ژانر: ورزشی

دانلود بازی Rocket League Sideswipe

استودیو Psyonix نسخه دو بعدی از بازی محبوب Rocket League را برای دستگاه‌های موبایل توسعه داده است. حتی با اینکه ممکن است این بازی نسبت به سایر نسخه‌های خود محدود به نظر بیاید، اما باز هم یک گزینه فوق‌العاده در بین انواع بازی رایگان اندروید محسوب می‌شود.

کنترل‌ها مشابه نسخه اصلی Rocket League هستند، اما حالا شما در یک محیط دوبعدی قرار دارید که در آن اهداف در دو طرف صفحه دو دروازه قرار می‌گیرند. از کنترلهای مختلفی می‌توانید برای انجام این بازی استفاده کنید و از کنترل‌های تاچ نیز می‌توانید برای مسابقه‌های سریع استفاده کنید. مسابقه‌ها نیز به‌صورت یک‌به‌یک یا دوبه‌دو قابل انجام هستند.

بهترین قسمت Rocket League رایگان بودن آن است. از همین‌رو، این بازی به یک نمونه عالی از بازی موبایل رایگان که خبری از هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای نیست، تبدیل شده است. به‌همین دلیل Rocket League Sideswipe به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های رقابتی برای اندروید شناخته می‌شود و این نسخه فوق‌العاده F2P نشان از کیفیت بالای آن دارد که برای انجام آن نیاز به هیچ‌گونه هزینه‌ای نیست.

۶- Sky: Children of the Light

ژانر: نقش‌آفرینی

دانلود بازی Sky: Children of the Light

Thatgamecompany به‌خاطر بازی‌های عجیب و غریب مانند Flower و Journey شناخته می‌شود. در Sky: Children of the Light نیز تکیه زیادی روی همکاری متقابل شده است.

این بازی چندنفره است و تنها راه ارتباط بین گیمرها استفاده از ایموجی‌های ساده است. بدون شک کودکان و بزرگسالان همگی می‌توانند از این بازی لذت ببرند. شما می‌توانید با دوستان‌تان در این دنیای فانتزی متحد شوید و به کاوش در آن بپردازید.

گرافیک بازی جزئیات بالایی دارد و عنصرهای MMO و داستان در حال تکامل، Sky را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرده‌اند. برای لذت بردن از این بازی، نیازی به صرف پول نیست. شما می‌توانید به‌صورت رایگان از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید، حتی اگر به حالت چند نفره (Multiplayer) بازی می‌کنید. این بازی یک سفر جذاب را با گرافیک زیبا و داستان مرموز ارائه می‌دهد و در مقایسه با بازی‌های مشابه، ارزش امتحان کردن را دارد. خریدهای درون‌برنامه‌ای نیز از ۰.۹۹ تا ۴۹.۹۹ دلار در دسترس هستند.

۷- My Friend Pedro: Ripe for Revenge

ژانر: اکشن، شوتم‌آپ

دانلود My Friend Pedro: Ripe for Revenge

My Friend Pedro: Ripe for Revenge نمونه‌ای کامل از یک بازی رایگان محسوب می‌شود که طراحی اصولی دارد. این نسخه فرعی به بازی اصلی شبیه است، اما با گرافیک سبک‌تر و بامزه‌تر. با توجه‌به مکانیک تیرکمانی بازی، تنها با یک انگشت می‌توانید بازی کنید. سازندگان موفق شده‌اند حس خوب صحنه‌آهسته‌های بازی اصلی را در نسخه موبایل نیز حفظ کنند. انجام کل بازی به‌صورت رایگان امکان‌پذیر است، اما اگر بخواهید امکان سیو کردن را داشته باشید، باید ۳ دلار پرداخت کنید.
اگر شک دارید پولی که می‌پردازید ارزش دارد یا نه، بهتر است یک نگاه دقیق‌تر به این بازی داشته باشید. My Friend Pedro: Ripe for Revenge یک بازی چالش‌برانگیز است که به مهارت نیاز دارد، بنابراین گیمرهایی که عاشق بازی‌های سخت‌تر هستند از این بازی شوتم‌آپ لذت خواهند برد.

۸- AnimA ARPG (Action RPG)

ژانر: نقش‌آفرینی

دانلود بازی AnimA ARPG (Action RPG)

اگر از بازی‌های RPG اکشن به سبک سری Diablo لذت می برید، AnimA ARPG را از دست ندهید. این بازی رایگان اندروید یک عنوان هک اند اسلش تاریک و تلخ است. AnimA ARPG پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارد، اما نیازی نیست حتماً این‌کار را انجام دهید. بنابراین، این بازی برخلاف بسیاری از رقبای آن در Play Store، پولی برای برد از شما دریافت نمی‌کند.
ضمن آنکه AnimA ARPG با گیم‌پلی خوب، گرافیک باکیفیت و موسیقی فوق‌العاده، حسی متمایز از Diablo II را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۹- بازی رایگان اندروید Brawlhalla

ژانر: اکشن

دانلود بازی Brawlhalla

این بازی را می‌توان به‌سادگی به‌عنوان یک کپی از Super Smash Bros توصیف کرد. Brawlhalla یک بازی پلتفرمر رایگان است که یک فروشگاه نقدی برای لباس و… دارد. امکان خرید اشتراک Battle Pass نیز وجود دارد که باعث می‌شود جوایز بیشتری نسبت به بقیه دریافت کنید.
اگرچه برای داشتن بهترین تجربه بهتر است از کنترلر اکسترنال استفاده کنید، اما کنترل‌های صفحه لمسی نیز در دسترس هستند و در تنظیمات بازی قرار دارند. نسخه اندروید به‌خوبی ساخته شده است و این امکان نیز وجود دارد که با دوستان خود فارغ از این‌که روی چه پلتفرمی مشغول بازی هستند، رقابت کنید.

۱۰- Another Eden

ژانر: نقش‌آفرینی

دانلود بازی Another Eden

Another Eden یک JRPG موبایل است که یک کمپین تک‌نفره طولانی با داستانی جذاب دارد. این بازی توسط توسعه‌دهندگانی که پشت سری Chrono Trigger بودند طراحی شده است. پس منتظر یک تجربه به‌یادماندنی باشید.
اگر به‌دنبال یک RPG متمرکز بر جمع کردن آیتم‌های مختلف هستید که حتی با وجود رایگان بودن، تجربه‌ لذت‌بخشی ایجاد کند، Another Eden بهترین گزینه است. با طراحی چشم‌نواز و داستان خاص، این بازی رایگان اندروید یک تجربه تمام‌عیار خواهد بود.

۱۱- Among Us

بازی مناسب دورهمی

دانلود Among Us

Among Us سال ۲۰۱۸ بدون هیچ هیاهویی عرضه شد. اما در سال ۲۰۲۰ بود که ناگهان به محبوبیتی خارق‌العاده رسید. استریمرهای معروف نقش مهمی در مشهور این بازی داشتند و Among Us خیلی زود به‌عنوان یک بازی محبوب در مهمانی‌ها شناخته شد.

هماهنگی و همکاری در طول بازی‌ها به تجربه کاربران می‌افزاید و این بازی به‌ویژه در جمع‌های دوستانه، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. ۵ تا ۱۰ نفر به‌طور همزمان می‌توانند در یک بازی شرکت کنند. خرید درون‌برنامه‌ای از ۰.۹۹ تا ۲۴.۹۹ دلار در دسترس است و البته فقط برای خرید اسکین، کلاه و حیوان خانگی کاربرد دارد، بنابراین بدون هزینه کردن نیز تجربه کاملی خواهید داشت.

۱۲- Mekorama

ژانر: معمایی

دانلود بازی Mekorama

Mekorama با الهام از بازی‌های معمایی ایزومتریکی مثل Monument Valley خلق شده است، اما با ارائه محتوای بیشتر، خود را از آن‌ها متمایز می‌کند. این بازی بیش از ۵۰ مرحله مختلف برای کشف و حل پازل‌ها دارد. با این‌که این بازی می‌تواند یک تجربه آرامش‌بخش باشد، برخی از پازل‌ها به‌طور شگفت‌آوری چالش‌برانگیز هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند Mekorama یک بازی جذاب و متنوع باشد که هم تازه‌کاران و هم بازیکنان ماهر را جذب خود می‌کند.
بزرگ‌ترین مزیت Mekorama این است که می‌توانید تمام مراحل آن را به‌صورت رایگان تجربه کنید. اما اگر طرفداران، مایل به حمایت مالی از توسعه‌دهنده باشند، می‌توانند از طریق خریدهای درون برنامه‌ای به این پروژه کمک کنند.

۱۳- The Ramp

ژانر: آرکید

دانلود بازی The Ramp

بازی‌های اسکیت بورد باکیفیت برای موبایل نادر هستند، اما The Ramp به‌عنوان یک عنوان ویژه در این زمینه نمایان می‌شود. این بازی به شکلی استثنایی به ایجاد خطوط طولانی در دنیای اسکیت بورد می‌پردازد و به‌نظر می‌آید که در عین سادگی، تجربه اسکیت‌بورد را به‌شکل عالی به تصویر می‌کشد. برای این‌که تجربه روان‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشید، می‌توانید از کنترلرهای اکسترنال استفاده کنید.

بازی رایگان اندروید ابتدا با قیمت دو دلار در پلی‌استور منتشر شد، اما بعدتر ناشر آن را حذف کرد و اکنون این بازی به‌صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

اگر یک کنترلر خوب در دسترس دارید و به‌عنوان یک علاقه‌مند به اسکیت‌بورد به‌دنبال تجربه‌ای جذاب هستید، این بازی را از دست ندهید.

۱۴- Yu-Gi-Oh! Master Duel

ژانر: کارتی

دانلود بازی Yu-Gi-Oh! Master Duel

اگر به‌دنبال یک بازی ورق کلکسیونی جدید هستید یا به Yu-Gi-Oh! علاقه دارید، این بازی را از دست ندهید. Yu-Gi-Oh! Master Duel اولین بار است که مجموعه کامل قوانین بازی کارتی فیزیکی Yu-Gi-Oh!را در یک فضای دیجیتال شبیه‌سازی کرده است و یک تجربه جدید و هیجان‌انگیز را برای هواداران فراهم کرده است.
در ابتدا، ارز مخصوص بازی به‌صورت سخاوتمندانه‌ای در اختیار گیمر قرار می‌گیرد، اما با پیشرفت در بازی باید برای کارت‌پک‌ها هزینه کنید. در حالت داستانی نیز می‌توانید به تنهایی به ماجراجویی بپردازید و تازه‌ترین حرکات را یاد بگیرید.
بازی به‌صورت رایگان قابل دسترس است، اما اگر بخواهید به درجات بالا در لیدربورد برسید، مجبور به خرید کارت‌پک خواهید بود. در غیر این صورت، می‌توانید با دوستان خود بدون پرداخت هزینه آنلاین بازی کنید و لذت ببرید.

۱۵- Dadish

ژانر: پلتفرمر

دانلود بازی Dadish

Dadish یک بازی پلتفرمر رایگان است که با تعادل مناسبی بین چالش و سرگرمی، نظرات مثبت بسیاری را جلب کرد. این بازی فقط یک خرید درون‌برنامه‌ای برای حذف تبلیغات دارد که برای یک بازی رایگان اندروید کاملاً قابل قبول است. شما می‌توانید بدون هزینه کردن بازی را کامل تمام کنید. این ویژگی باعث شد تا Dadish نقدهای مثبت زیادی را به خود جلب کند، به‌خصوص که یک پلتفرمر دوبعدی خوب و مهیج است.
با وجود این‌که بازی فقط ۴۰ مرحله دارد، اما از طریق ستاره‌های کلکسیونی، Dadish توانسته است انگیزه‌های اضافی را برای بازی مجدد و چالش‌های جدید ارائه دهد. گیم‌پلی آن چالش‌برانگیز است اما زیادی سخت نیست و ترکیبی از سرگرمی و تفکر خواهد بود. علاوه بر این بازی، پیشنهاد می‌کنیم Dadish 2 را نیز تجربه کنید.

۱۶- Old School RuneScape

ژانر: ماجراجویی، MMORPG

دانلود بازی Old School RuneScape

Old School RuneScape یک MMORPG کلاسیک است که اگرچه در نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارد، اما امکانات و آیتم‌های رایگان هم زیاد است. این بازی cross-platform است و نیازمند مهارت گیمر است. خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی بین ۷.۴۹ تا ۹۹.۹۹ دلار است.

۱۷- The Battle of Polytopia

ژانر: استراتژی

دانلود بازی The Battle of Polytopia

این بازی یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک نوبتی از نوع 4X موجود در پلی‌استور است. گرافیک هندسی و ساده بازی، ظاهر خاصی به آن بخشیده است. مپ‌ها نیز در این بازی به‌صورت خودکار تولید می‌شوند و به این ترتیب، امکان بازی بدون پایان وجود دارد. بخش یک‌نفره بازی کاملاً رایگان است و بسیار هم لذت‌بخش است. اما اگر بخواهید بازی را به‌صورت آنلاین بازی کنید، باید مبلغی را برای سرپا نگه داشتن سرورها پرداخت کنید. پرداخت دورن‌برنامه‌ای این بازی بین ۰.۹۹ تا ۴.۹۹ دلار است.

۱۸- Roblox

ژانر: ماجراجویی

دانلود بازی Roblox

Roblox بین نوجوانان محبوبیت زیادی دارد، اما خیلی‌ها سر در نمی‌آورند که اصلاً چه‌جور بازی‌ای است. دلیل این موضوع هم این است که Roblox یک بازی واحد نیست. بلکه مجموعه‌ای از بازی‌ها است که توسط کاربران در یک دنیای مجازی ساخته شده‌اند. وقتی شروع به انجام بازی کنید، معلوم نیست در نهایت درگیر چه نوع بازی‌ای خواهید شد. Roblox یک دنیای بدون محدودیت است که نوجوانان مختلف در دنیا گردانندگان آن هستند.

۱۹- Roach Race

ژانر: آرکید

دانلود بازی Roach Race

فرق Roach Race با دیگر بازی‌های رایگان این است که این بازی کلاً هیچ روشی برای کسب درآمد ندارد (از قبیل خرید اسکین، حذف تبلیغات و…) و صد در صد رایگان است. این بازی اول یکی از مینی‌گیم‌هایی بود که در بازی Cyberpunk 2077 برای تفریح بیشتر در دسترس گیمرها بود. بعدتر شرکت سازنده، CD Projekt، تصمیم گرفت برای تبلیغ آخرین آپدیت سایبرپانک ۲۰۷۷، این بازی را به‌طور مستقل برای اندروید عرضه کند. اگر به بازی‌های Running علاقه دارید، این بازی را از دست ندهید.

۲۰- Data Wing

ژانر: ریسینگ (مسابقه‌ای)

دانلود بازی Data Wing

این بازی کاملاً رایگان (بدون درون‌برنامه‌ای) با گرافیک مینیمال و خوش‌رنگ و لعاب این حس را به گیمر می‌دهد که در حال مسابقه دادن داخل یک سیستم کامپیوتری است؛ حسی مثل فیلم Tron. یک داستان دوساعته با ۴۰ مرحله برای بازی وجود دارد. گیم‌پلی بازی راحت است و به‌راحتی می‌توان با صفحه لمسی گوشی از آن لذت برد.

جمع‌بندی

بازی‌های رایگان اندرویدی، با تنوع بالا و امکانات جذاب، گزینه‌های فراوانی را برای کاربران ارائه می‌دهند. این بازی‌ها اغلب از گیم‌پلی جذاب و گرافیک خوبی برخوردار هستند و باعث سرگرمی و تفریح کاربران می‌شوند. با وجود خریدهای درون برنامه‌ای غیرضروری، کاربران می‌توانند بدون هزینه کردن از تجربه کامل بازی‌‌ها لذت ببرند و در عین حال، از امکانات اضافی با خریدهای درون برنامه‌ای استفاده کنند.

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید