صفحه اصلی > نقد و بررسی : سامسونگ گلکسی S24 Ultra در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس

سامسونگ گلکسی S24 Ultra در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس

مقایسه سامسونگ گلکسی با آیفونچی
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

Samsung Galaxy S24 Ultra

نمایشگر AMOLED با رنگ‌های زنده، قلم S Pen با ویژگی‌های کاربردی و کلی امکانات دیگر که در یک بدنه تیتانیومی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. گلکسی اس ۲۴ اولترا، تعریف سامسونگ از یک گوشی هوشمند ایده‌آل در سال ۲۰۲۴ است.
مزایا (در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس)
• نمایشگر OLED بزرگ و روشن
• دوام باتری زیاد
• مجهز بودن به قلم
معایب
• برای بعضی کاربران زیادی بزرگ است

Apple iPhone 15 Pro Max

آیفون ۱۵ پرو مکس  با Face ID، نمایشگر ProMotion با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی، قاب تیتانیومی سبک و جذابیت‌های همیشگی iOS، بهترین دستاورد اپل در انتهای ۲۰۲۳ است.

مزایا (در مقایسه با اس ۲۴ اولترا)

• نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ProMotion
• Face ID
معایب
• قاب تیتانیومی مستعد لک شدن

نکات کلیدی

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا و اپل آیفون ۱۵ پرو مکس با قیمت‌های مشابه از ۱٬۳۰۰ دلار شروع می‌شوند و گزینه‌های مختلفی برای فضای ذخیره‌سازی و رنگ در اختیار کاربر می‌گذارند. 

سامسونگ S24 Ultra بدنه تیتانیومی دارد و آیفون ۱۵ پرو مکس از تیتانیوم و استیل ضدزنگ استفاده می‌کند. گلکسی اس ۲۴ اولترا یک نمایشگر تخت دارد و آیفون ۱۵ پرومکس نیز دارای داینامیک آیلند گرداگرد دوربین است.

گلکسی S24 Ultra یک نمایشگر OLED روشن‌تر با تراکم پیکسلی بالاتر از iPhone 15 Pro Max دارد. این گوشی باتری بزرگ‌تری نیز دارد و به یک قلم دیجیتال مجهز است.

بعد از ماه‌ها انتظار و شایعات، سامسونگ سرانجام گلکسی اس ۲۴ اولترا را در رویداد Unpacked در سن‌خوزه کالیفرنیا، معرفی کرد. اگر بین انتخاب این گوشی و گوشی اپل شک دارد، در این پست به تفاوت‌های سامسونگ S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌پردازیم.


سامسونگ اس ۲۴ اولترا

قیمت و مشخصات

گلکسی اس ۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس، بهترین انتخاب‌های سامسونگ و اپل با قیمت‌های مشابه از ۱٬۳۰۰ دلار شروع می‌شوند. گلکسی اس ۲۴ اولترا با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت و چهار رنگ مشکی تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم عرضه شده است.  

مقایسه مشخصات فنی اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس

طراحی و ساخت سامسونگ گلکسی S24 Ultra در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس

شباهت‌های سامسونگ S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو مکس را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: تیتانیوم. هر دو شرکت از این متریال به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی‌های پرچمدار خود بهره‌مند شده‌اند.
هر دو گوشی در مدل قبلی از آلومینیوم ساخته شده بودند. با این حال، گوشی جدید سامسونگ فقط دو گرم از مدل قبلی سبک‌تر است. در حالی که آیفون جدید نسبت به نسل قبل خود حدود ۲۰ گرم سبک‌تر شده است.
در آن زمان، اپل ادعا کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به گوشی‌های پرو قبلی، دوام بیشتری دارند. اما حتی پیش از عرضه رسمی، مشکلاتی نظیر لک شدن و تغییر رنگ مشاهده شد. اپل در نهایت این مشکلات را پذیرفت و سند پشتبیانی خود را به‌روز و در آن قید کرد که «ممکن است چربی پوست شما باعث تغییر رنگ موقت بدنه شود.»
از لحاظ ظاهری، مدل جدید و قبلی سامسونگ بیش از همیشه به یکدیگر شبیه هستند. تفاوت عمده این است که سامسونگ در نسل جدید نمایشگر را کاملاً تخت کرده است.

نمایشگر سامسونگ گلکسی S24 Ultra در مقایسه با آیفون ۱۵ پرو مکس

سامسونگ Galaxy S24 Ultra

همان‌طور که در جدول مشخصات فنی مشاهده کردید، ابعاد نمایشگرهای این دو گوشی در حد ۰.۱ اینچ با هم تفاوت دارند (سامسونگ بزرگ‌تر است). ضمن این‌که واحد تولید نمایشگر سامسونگ پنل هر دو گوشی را تولید می‌کند. با این‌حال، تفاوت‌های ظریفی درباره سامسونگ S24 Ultra با آخرین نسل از فناوری OLED وجود دارد.
نمایشگر OLED اس ۲۴ اولترا با نرخ به‌روزرسانی متغیر ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲٬۶۰۰ نیت، آن را به درخشان‌ترین نمایشگر سامسونگ تا کنون تبدیل کرده است. در مقابل، نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس به حداکثر روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت محدود شده است. از طرف دیگر، S24 Ultra دارای نمایشگر با تراکم پیکسلی ۵۰۱ پیکسل در اینچ در مقابل مقابل ۴۶۰ پیکسل در اینچ آیفون ۱۵ پرو مکس قرار می‌گیرد.
از نظر عملکرد، یکی از تفاوت‌های اساسی بین نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس، داینامیک آیلند اپل است. با شروع خط تولید آیفون ۱۴ پرو، اپل Dynamic Island را جایگزین ناچ کرد. داینامیک آیلند همان فرم کپسول‌مانند گرداگرد دوربین است. سامسونگ هنوز چیزی مشابه ابداع نکرده است و دوربین Face ID در حصار Dynamic Island، یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیفون باقی مانده است.

مقایسه S24 Ultra با آیفون ۱۵ پرو مکس از لحاظ نرم‌افزار

مهم‌ترین تفاوت بین سامسونگ S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max در نرم‌افزار است. از این جهت، ترجیح شما بین اندروید یا iOS و این‌که آیا شما سایر محصولات سامسونگ یا اپل را دارید، تعیین می‌کند که کدام دستگاه برای شما گزینه بهتری است.

هر دو تولیدکننده وعده هفت سال پشتیبانی نرم‌افزاری را داده‌اند.

سامسونگ در Unpacked 2024 مانور زیادی روی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی محصول خود داد. این ویژگی تقریباً همه وجوه کارکرد گوشی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. ویژگی ترجمه همزمان در کنار غلط‌گیری بهبودیافته و اصلاح تن صدا از امکانات جدید گوشی سامسونگ هستند.

 

مقایسه S24 Ultra با آیفون ۱۵ پرو مکس از لحاظ سخت‌افزار و باتری

در انتخاب بین سامسونگ S24 Ultra و iPhone 15 Pro Max، در هر حال سریع‌ترین و قدرتمندترین دستگاه را از هر برند خواهید داشت. S24 Ultra با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، دوازده گیگابایت رم دارد، در حالی‌که iPhone 15 Pro Max، به Apple A17 Pro و ۸ گیگابایت رم مجهز است. روی کاغذ و در بنچمارک‌ها Galaxy S24 Ultra سریع‌تر به‌نظر می‌رسد، اما هر دو گوشی کارکردی سریع و روان دارند.

دلایل قانع‌کننده‌تر برای انتخاب S24 Ultra به‌جای iPhone 15 Pro Max شامل باتری بزرگ‌تر ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، وجود قلم دیجیتال و بهبود دوربین تله فوتو است. این مدل مانند نسل قبلی، دارای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است. سامسونگ دوربین تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی در نسل قبل را با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدید جایگزین کرده است و ادعا می‌کند که با هوش مصنوعی و باینینگ پیکسل، زوم با کیفیت اپتیکال تا ۱۰ برابر و زوم فضایی ۱۰۰ برابری را ارائه می‌دهد.

 

دوام باتری S23 Ultra به‌لطف باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، چیپ‌ستی که دارد و مصرف بهینه نمایشگر بالاتر از حد متوسط است. S24 Ultra نمایشگری روشن‌تر، پردازنده قوی‌تر و همان باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را دارد. در نهایت، دوام باتری گوشی جدید، در همان سطح نسل قبلی است.

در صورت پشتیبانی شارژر از PPS، هر دو گوشی امکان شارژ تا ۴۵ وات را با استفاده از USB-C فراهم می‌کنند. شارژ بی‌سیم نیز در هر دو گوشی ۱۵ وات است و هر دو گوشی امکان شارژ معکوس تجهیزات جانبی به‌صورت بی‌سیم را دارند.

مقایسه S24 Ultra با آیفون ۱۵ پرو مکس از لحاظ عکاسی

عکس دوربین اصلی در روز

01-main-camera-day-samsung 01-main-camera-day-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

عکس‌های آیفون کمی روشن‌تر هستند و رنگ‌های عکس گلکسی اس ۲۴ اولترا کمی به واقعیت وفادارتر. از لحاظ کیفیت و جزئیات هر دو گوشی عملکرد خوبی داشتند.

عکس دوربین اصلی در شب

02-main-camera-night-samsung 02-main-camera-night-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

عکس‌های سامسونگ در شب روشن‌تر هستند و برعکس روز، در عکس‌های آیفون در شب وفاداری بیشتری نسبت به واقعیت را شاهد هستیم.

دوربین اولترا واید در روز

03-Ultra-wide-camera-Day-samsung 03-Ultra-wide-camera-Day-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

در این حالت طیف‌های رنگی در عکس آیفون نرم‌تر هستند و جزئیات نیز در عکس آیفون بیشتر حفظ شده‌اند.

دوربین اولترا واید در شب

04-Ultra-wide-camera-night-samsung 04-Ultra-wide-camera-night-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

در این حالت عکس آیفون نویز کمتری دارد و واقع‌گرایانه‌تر است.

زوم سه‌برابر

05-3xzoom-samsung 05-3xzoom-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

در زوم سه‌برابر شاهد روشنایی و جزئیات بیشتری در عکس سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا هستیم.

زوم پنج‌برابر

06-5xzoom-samsung 06-5xzoom-iphone
Samsung Galaxy S24 Ultra
Apple iPhone 15 pro Max

در زوم ده‌برابر شاهد عملکرد مشابهی هستیم. هر چند عکس دوربین سامسونگ روشن‌تر است و نویز کمتری دارد.

S24 Ultra بخریم یا آیفون ۱۵ پرو مکس؟

هر کدام از این گوشی‌ها را که انتخاب کنید، صاحب یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار خواهید بود.

اگر در حال حاضر باقی دستگاه‌های اپل را دارید، بدون شک آیفون انتخاب بهتری است تا بتوانید از یکپارچگی دستگاه‌های اپل لذت ببرید.

اما اگر به‌دنبال گزینه‌ای می‌گردید که امکانات بیشتر و باتری بهتری داشته باشد، انتخاب سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

 
برچسب ها :

تحریریه

پست های مرتبط

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی A55 5G

گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ شاید تمام اخبار و نظرات را متوجه خود…

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

سامسونگ گلکسی S24 در برابر آیفون ۱۵

Samsung Galaxy S24 گلکسی اس ۲۴ یک قدم رو به جلوی بزرگ…

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

مقایسه سامسونگ گلکسی S24 Ultra با S23 Ultra

Samsung Galaxy S23 Ultra سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا یکی از بهترین…

۱۴۰۲/۱۱/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید