صفحه اصلی > آموزش : ۶ نکته درباره خرید قاب گوشی

۶ نکته درباره خرید قاب گوشی

راهنمای خرید قاب گوشی

تقریباً همه ما اولین کاری که بعد از خرید گوشی می‌کنیم، خریداری یک قاب مناسب است. قاب گوشی جزو تجهیزات جانبی پرمصرف برای گوشی‌هاست که تنوع سرگیجه‌آوری هم دارد. اما ممکن است با انتخاب اشتباه یک قاب، مجبور به کنار گذاشتن آن و خرید قاب دیگری شوید.

قاب‌های گوشی در بعضی مواقع باعث می‌شوند گوشی باریک و خوش‌دست شما، حجیم به نظر برسد. این ابزار جانبی در واقع ممکن است زیبایی طبیعی گوشی را بپوشاند و البته در همه مواقع تضمین نمی‌کنند که گوشی از هر اتفاق دلخراشی جان سالم به در ببرد.

از طرفی اگر قصد خرید قاب گوشی دارید، به‌راحتی می‌توان با انبوه قاب‌ها و تفاوت‌های موجود در ویژگی‌ها، سبک‌ها، قیمت‌ها و میزان محافظت سردرگم شد. مدیریت کردن این همه متغیر به‌تنهایی، کار سختی است. بنابراین، در این پست بلاگ مجله سامسونگچی به‌طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم که موقع خرید قاب محافظ گوشی، باید به چه نکاتی توجه کرد.

۱. اندازه قاب گوشی

خرید قاب گوشی

هیچ‌کس قاب‌های بزرگ و سنگین را نمی‌پسندد مگر این‌که دوام گوشی برای کاربر در اولویت قرار بگیرد (و این برای کسانی که در شرایط پرخطر کار یا زندگی قرار دارند کاملاً منطقی است). با این حال، این‌که چه اندازه‌ای برای یک قاب خیلی بزرگ است، فقط به انتخاب قاب بستگی ندارد، بلکه به انتخاب گوشی نیز وابسته است.

اگر از کاربرانی هستید که به قاب سامسونگ گلکسی اس ۲۴ نیاز دارید، پس فضای بیشتری برای یک قاب ضخیم‌تر و نرم‌تر در اختیار شماست. اما اگر به قاب گلکسی اس ۲۴ اولترا نیاز دارید، خود گوشی به‌تنهایی بسیار بزرگ و سنگین به نظر می‌رسد و فضای مانور کمتری برای انتخاب قاب باقی می‌ماند. این موضوع باعث ایجاد دوگانگی در انتخاب گوشی‌های بزرگ‌تر و قاب‌های با دوام بالا می‌شود: به‌عبارتی می‌خواهید تا جای ممکن قابلیت محافظت از گوشی را در اختیار داشته باشید، بدون این‌که قاب بیش از حد بزرگ و دست و پاگیر شود.

و البته ضخامت قاب تنها عامل مهم نیست؛ قاب‌های نازک هم می‌توانند به همان اندازه بد باشند. هرچه قاب باریک‌تر باشد، جِرم کمتری برای جذب ضربه‌های جنبشیِ سقوط وجود دارد و فضای کمتری برای بالشتک‌های هوا و سایر روش‌های محافظت در اختیار شما می‌گذارد. از طرفی نقطه‌ای در مرز بین قاب ظریف و قاب شکننده وجود دارد که باعث ارزان‌ به نظر رسیدن گوشی می‌شود.

قضاوت ضخامت قاب تنها از روی تصاویر هم کار سختی است و احتمالاً نمی‌توان به ادعاهای فروشندگان اعتماد کرد. اما این به آن معنا نیست که باید دست به انتخاب کورکورانه بزنید. روش‌هایی وجود دارد که حتی بدون در دست داشتن قاب فیزیکی، به پی بردن به ضخامت آن کمک می‌کند. برای این کار کافی است هنگام دیدن قاب‌ها (به ویژه قاب‌های نازک) به لبه اطراف صفحه‌نمایش و اطراف ماژول دوربین دقت کنید.

ضخیم‌ترین قسمت یک قاب، معمولاً اطراف دوربین است، زیرا این اولین ناحیه‌ای است که قاب هنگام گذاشتن یا افتادن روی سطح، با آن تماس می‌یابد. اگر قاب عملاً لبه‌ای دور دوربین نداشته باشد، احتمالاً خیلی نازک است و دوربین‌هایتان به محض قرار گرفتن روی سطحی غیرهموار، خراشیده می‌شوند.

همین موضوع در مورد لبه اطراف صفحه‌نمایش هم صدق می‌کند. قاب گوشی در اینجا باید صفحه لمسی را از هرگونه ذرات ریز یا سطوح ناهموار دور نگه داشته و در عین حال به اندازه کافی باریک باشد تا کشیدن انگشت به سمت لبه‌های صفحه‌نمایش کاملاً روان انجام شود.

۲. انواع قاب گوشی و متریال‌ها

حالا که ضخامت نسبی مورد نظر خود را می‌دانید زمان آن رسیده که مهم‌ترین انتخاب در فهرست خرید قاب را انجام دهید: چه نوع قابی می‌خواهید؟ شش مدل اصلی برای قاب گوشی وجود دارد و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند:

عادی/ترکیبی

قاب معمولی گوشی

این نوع قاب، بزرگ‌ترین بخش را در بازار قاب‌های گوشی از آن خود کرده است. این قاب‌ها نه خیلی نازک هستند، نه خیلی ضخیم و سعی می‌کنند محافظت و دقت را در کاوری ترکیب کنند که باعث بهبود ظاهر گوشی شوند.

رایج‌ترین این قاب‌ها، قاب‌های ترکیبی یا هیبرید هستند: این موارد دو یا چند نوع ماده را با هم ترکیب می‌کنند تا قابی بسازند که محکم و در عین حال باریک باشند، چسبندگی لازم را داشته باشند و در عین حال مثل آهنربا به گوشی قفل نشوند. همچنین این نوع قاب‌ها به اندازه کافی سفت و انعطاف‌پذیر هستند تا بتوانید به‌راحتی قاب را روی گوشی خود نصب و جدا کنید. تنها عیب این نوع قاب شاید تعدد و گزینه‌های فراوان آن باشد که ممکن است کاربر را برای انتخاب گزینه درست گیج کنند. اگر به‌دنبال یک گزینه مناسب از این دسته برای قاب گلکسی S24 Ultra می‌گردید، این موارد نمونه‌های خوبی هستند:

قاب اسپیگن برای سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا: Spigen Rugged Armor

قاب کیسولوژی برای گلکسی S24 Ultra: Caseology Parallax

قاب اینسیپیو برای سامسونگ S24 Ultra: Incipio Duo

قاب نازک

قاب نازک گوشی

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به‌دنبال افزایش خوشدستی، محافظت در برابر خراش و شاید کمی رنگ و لعاب برای گوشی خود هستند و قاب‌های نازک در این زمینه عالی عمل می‌کنند. البته، این موضوع به ضخامت مد نظر شما بستگی دارد. به‌طور کلی دو نوع قاب نازک وجود دارد:

  • قاب‌های فوق نازک: این قاب‌ها از پلاستیک سخت فوق‌العاده نازک ساخته شده‌اند و به‌دلیل رنگ‌های روشن‌شان مثل پوست آب‌نبات به نظر می‌رسند. متاسفانه، درست مثل پوست آب‌نبات نیز در برابر ضربه شکننده هستند. این قاب‌ها معمولاً بسیار ارزان هستند، اما به‌دلیل عدم محافظت کافی، شهرت بدی پیدا کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد برای برخی کاربران جذاب هستند (شاید برای کسانی که به دنبال ظاهر بدون توجه به محافظت هستند).
  • قاب‌های نازک TPU: این قاب‌ها از TPU انعطاف‌پذیر (Thermoplastic Polyurethane) ساخته شده‌اند و می‌توانند تا حدی در برابر ضربه مقاومت کنند، در حالی که وزن قابل توجهی به گوشی شما اضافه نمی‌کنند. این قاب‌ها ممکن است به نازکی قاب‌های فوق نازک نباشند، اما در واقع می‌توانند از گوشی شما در برابر خط و خش و ضربه‌های جزئی محافظت کنند. نمونه‌های محبوب این نوع قاب‌ها عبارتند از:

قاب نازک برای گلکسی اس ۲۴ اولترا: X-Level Guardian Series

قاب نازک سامسونگ Galaxy S24 Ultra: Spigen Thin Fit

انتخاب نهایی به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال نازک‌ترین قاب ممکن هستید، موارد فوق‌نازک گزینه مناسبی هستند، اما به‌خاطر داشته باشید که محافظت کمی ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، قاب‌های نازک TPU، تعادل مناسبی بین نازکی و محافظت ارائه می‌کنند و برای اکثر کاربران، انتخاب بهتری هستند.

قاب شفاف

قاب شفاف گوشی

همان‌طور که از نام‌شان پیداست، قاب‌های شفاف کاملاً یا تا حدی شفاف هستند تا بتوانید طراحی جذاب گوشی خود را به نمایش بگذارید یا بدون نیاز به خارج کردن گوشی از کیف پول، کارت شناسایی خود را که داخل قاب قرار داده‌اید، نشان دهید.

برخی از قاب‌های شفاف، مانند سری Casetify Impact و Cyrill Ultra Hybrid، فراتر از شفافیت ساده عمل می‌کنند و با افزودن طرح‌های گرافیکی سرگرم‌کننده می‌توانند با رنگ گوشی شما ترکیب شوند و استایلی منحصربه‌فردتر ایجاد کنند. و البته، قاب‌های اکلیلی شفافی مانند Spigen Liquid Crystal Glitter و Otterbox Symmetry Series نیز وجود دارند.

در حالی که معمولاً تصور می‌کنیم قاب‌های شفاف از نوع قاب‌های نازک به شمار می‌روند، رایج‌ترین این قاب‌های از نوع سخت‌جان (Heavy-duty) هستند؛ از جمله مواردی مانند i-Blason Ares، Ghostek Covert و UAG Pylo. این قاب‌ها، یک قاب پشتی شفاف را با یک لایه محافظ براق ترکیب می‌کنند تا لبه‌های ناهموار را پنهان کرده و به تکمیل یا تضاد با رنگ طبیعی گوشی شما کمک کنند. همچنین، ضربه‌گیرها در این نوع قاب‌ها غالباً نامرئی هستند و ظاهر کلی گوشی را زمخت نشان نمی‌دهند.

البته قبل از انتخاب هر کدام از این مدل‌ها، باید مراقب دو مورد اساسی باشید: زرد شدن قاب و لکه‌‌ گرفتن. قاب‌های شفاف می‌توانند به مرور زمان زرد شوند، زیرا اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به‌تدریج پلاستیک را تجزیه می‌کند. اگرچه تولیدکنندگان در این زمینه به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند، اما هیچ قابی برای همیشه کاملاً شفاف باقی نمی‌ماند. پس اگر از زرد شدن قاب بیزارید می‌توانید به جای آن، یک قاب نیمه‌شفاف را انتخاب کنید.

لکه‌ها و تجمع روغن روی قاب‌های شفاف اجتناب‌ناپذیر است، اما با پاک کردن منظم و شستن دست‌ها می‌توان به تمیز نگه داشتن آن‌ها کمک کند.

قاب‌های سخت‌جان

قاب ضدضربه گوشی

قاب‌های سخت‌جان و ضدضربه (Heavy-duty) طیف وسیعی دارند؛ از قاب‌های دولایه نازک مانند Poetic Neon تا کاورهای چند لایه مانند Supcase UB Pro و موارد فوق زخیم مانند Otterbox Defender Series و Caseborne V. با این حال، بادوام بودن یک قاب تنها به ضخامت آن وابسته نیست.

اولین قانون قاب‌های بادوام که باید بدانید این است که درج عبارت Military Tested/Tough (تست نظامی یا سختی) کاملاً بی‌معنی است. حتی قاب‌های نازک امروزی می‌توانند استانداردهای MIL-STD را برای زنده ماندن پس از چندین بار افتادن از ارتفاع یک تا دو متر پاس کنند. به عبارت دیگر، وقتی تقریباً همه قاب‌ها استاندارد MIL-STD دارند، در عمل این موضوع هیچ مزیتی به‌حساب نمی‌آید.

علاوه بر این، معیار دیگری که برای سنجش دوام استفاده می‌شود یعنی تست سقوط، اغلب دقیق نیست. این اعداد فقط جنبه تبلیغاتی دارند و نباید به عنوان ضمانت مطلق در نظر گرفته شوند. حتی اعدادی که توسط خود سازنده اعلام نشده‌اند و نتیجه تست‌های رسانه‌های معتبری مثل CNET هستند نیز به‌طور صددرصد قابل اطمینان نیستند.

گاهی کاربر با این دیدگاه قاب گوشی را خریداری می‌کند که «این قاب، گوشی من را از گزند هر نوع آسیبی در امان نگه می‌دارد.» در صورتی که زاویه‌ها و ضربه‌هایی وجود دارند که فارغ از این‌که قاب گوشی چقدر مستحکم باشد، باز هم باعث آسیب‌رسانی به گوشی می‌شوند. در واقع، تا یک میزان مشخصی می‌توان با استفاده از پلی‌اورتان، پلی‌کربنات و سلیکون‌های مختلف به قوانین فیزیکی فائق آمد.

پس چگونه باید قاب محافظ مناسب را انتخاب کرد؟ برای این کار به‌جای تمرکز صرف بر ضخامت، به سایر ویژگی‌ها و مواد آن توجه کنید:

  • فریم جلویی: قاب‌هایی که علاوه بر قاب پشتی از یک فریم جلویی هم استفاده می‌کنند، در برابر سقوط، محافظت بیشتری ارائه می‌دهند.
  • ضد آب، ضد برف و ضد شن: این ویژگی‌ها تضمینی نیستند، مگر اینکه قاب کاملاً درز‌بندی شده باشد. اگر به‌طور جدی به این موارد نیاز دارید، روی یک کیف بادوام برای گوشی خود سرمایه‌گذاری کنید.
  • درپوش ضد گرد و غبار: اگر باغبانی، نجاری، ورزش‌های ساحلی یا طبیعت‌گردی می‌کنید، به‌دنبال قاب‌هایی با درپوش ضد گرد و غبار روی درگاه‌ها، برای جلوگیری از ورود گرد و خاک باشید.
  • مواد تخصصی: گوشه‌های با بالشتک فوم و دارای پوشش ژل می‌توانند بدون حجیم شدن قاب، به بهبود مقاومت در برابر ضربه کمک کنند.
  • محافظ صفحه‌نمایش داخلی: این مورد محافظت ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد، اما معایبی هم دارد: ممکن است روی سنسور اثر انگشت حباب ایجاد کند، در ورودی قلم و ضربه زدن دقیق در بازی‌ها اختلال ایجاد کند و به اندازه محافظ‌های صفحه‌نمایش شیشه‌ای حرارت‌دیده در برابر شکستگی مقاوم نیست.

برندهای Supcase، ،Poetic ،Speck Incipio و Otterbox همگی پیشنهادهای خوبی در بخش قاب‌های سخت‌جان دارند.

قاب گوشی کیف پولی و تاشو

قاب کیف پولی گوشی

یک قاب کیف پول تاشو یا دفترچه‌ای، تا زمانی که مدل مناسب را انتخاب کنید و آن را بیش از حد پر نکنید، می‌تواند محافظت و کارایی قابل قبولی ارائه دهد. این نوع قاب در بین خانم‌ها بسیار محبوب است، زیرا در حالت بسته، محافظت بیشتری از صفحه‌نمایش در برابر اشیاء تیز که در کیف پنهان شده‌، ارائه می‌دهد.

انواع مختلفی از قاب‌های فلیپ در بازار موجود است؛ از مدل‌های تک‌لایه که فقط برای ۱ تا ۲ کارت مناسب هستند تا مدل‌های سه‌لایه با جیب زیپ‌دار برای سکه که در آن‌ها یک قاب TPU تعبیه شده. برخی از مدل‌های جدیدتر به صورت مغناطیسی قابل جدا شدن هستند و به شما این امکان را می‌دهند که خارج از خانه از محافظت یک درب لولایی، باریکی و راحتی یک قاب معمولی بهره‌مند شوید.

علاوه بر این، قاب‌هایی با جای کارت و کیف پول‌های مغناطیسی وجود دارند که با محبوبیت مگ‌سیف (MagSafe)، طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. این قاب‌ها به شما اجازه می‌دهند که به‌سرعت از یک کیف پول به یک پاپ‌ساکت یا پایه‌نگهدارنده گوشی تغییر حالت دهید. قاب‌های مدل کیف‌پول برای کسانی که به محافظت از صفحه‌نمایش نیاز دارند یا به‌دنبال حس نوستالژی گوشی‌های بلک‌بری و PDA هستند، ایده‌آل است. تنوع روبه‌رشد این نوع قاب‌ها بعد از سال‌ها رکود، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران این سبک است.

قاب‌های چرمی و متریال‌های خاص

قاب چرمی گوشی

همه کاربران از حس پلاستیکی برخی قاب‌ها خوششان نمی‌آید و برخی معتقدند که پلی‌اورتان، فارغ از میزان محافظت آن، حس ارزان‌قیمت بودن به گوشی می‌دهد. برای طرفداران تجمل و خوش‌دستی گوشی، مواد خاص مانند چرم گزینه‌ مناسبی است.

از طرفی، یافتن قاب‌های چرمی با کیفیت بالا هر سال دشوارتر می‌شود. برندهایی مانند بِل‌روی (Bellroy) با نازک‌تر کردن چرم و استفاده از مواد هیبریدی، موجب شده‌اند که برخی قاب‌های لاکچری اکنون ارزان‌قیمت به‌نظر برسند. اصطلاحاتی مانند فول‌گرین (Full-grain) و تاپ‌گرین (Top-grain) در مورد لباس‌های چرمی، معانی خاص و ثابتی دارند، اما درباره قاب‌های گوشی، اغلب به‌طور نادرستی به کار می‌روند.

قاب خاص گوشی

تنها اصطلاحاتی که همیشه معنای ثابتی دارند، چرم وگان یا PU (که در واقع چرم نیستند و پلاستیک‌های شبیه چرم هستند) و چرم اصل به معنای چرم واقعی (که از حیوان به دست آمده) هستند. البته که چرم اصل هم می‌تواند از نظر کیفیت و ضخامت پوست، در انواع مختلفی ارائه شود. برای خرید قاب‌های چرمی باکیفیت، به دنبال برندهای معتبر مانند اسنِیک‌هایو (Snakehive) و تورو (Toro) باشید.

فیبر کربن، چوب و فلز از دیگر مواد محبوبی هستند که در ساخت قاب گوشی استفاده می‌شوند. قاب‌های قابل بازیافت، زیست‌تخریب‌پذیر و سازگار با محیط زیست نیز برای افراد دوست‌دار زمین در بازار موجود است. برند Pela در این زمینه پیشرو است و قاب‌های نرم و لطیف (اما همچنان خوشدستی) را در ده‌ها طرح جالب ارائه می‌دهد. تولید این قاب‌ها در مقایسه با قاب‌های پلاستیکی سنتی، به انرژی و آب کمتری نیاز دارد و البته قیمت بالایی نیز دارند.

۳. ویژگی‌های خاص قاب گوشی

قاب محکم گوشی

هنگام انتخاب قاب گوشی، فقط نوع قاب نیست که اهمیت دارد، بلکه باید به ویژگی‌های آن نیز توجه کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم، اصطلاحاتی مانند «درجه نظامی» دیگر معنای دقیقی ندارند، چرا که پیشرفت‌های مواد و طراحی به قاب‌های نازک‌تر هم اجازه داده تا به استاندارد سقوط ۱ متری MIL-STD دست پیدا کنند. به همین ترتیب، به کلماتی مانند Full Body، Shockproof یا Heavy Duty بدون آگاهی از اطلاعات دقیق محصول، توجه نکنید.

قاب  عجیب گوشی

زمان انتخاب قاب به این ویژگی‌های توجه کنید:

  • محافظ صفحه‌نمایش: در حالی که محافظ‌های صفحه‌نمایش داخلی قاب‌ها چندان قابل اعتماد نیستند، قاب‌هایی که با یک محافظ صفحه‌نمایش شیشه‌ای جداگانه عرضه می‌شوند، می‌توانند از صفحه‌نمایش گوشی شما در برابر خط و خش و ضربه محافظت کنند.
  • پایه نگهدارنده: پایه‌های نگهدارنده تعبیه‌شده در قاب‌ها می‌توانند مفید باشند، اما تنوع زیادی در کیفیت و عملکرد آن‌ها وجود دارد. برخی از پایه‌ها فقط در حالت افقی کار می‌کنند و در حالت عمودی ناپایدار هستند. پایه‌های عمودی که در بسیاری از قاب‌های بادوام یافت می‌شوند، پایدارتر هستند، اما فضای بیشتری اشغال کرده و وزن بیشتری به قاب اضافه می‌کنند.
  • حلقه نگهدارنده: حلقه‌های نگهدارنده تعبیه‌شده در قاب‌ها می‌توانند به‌عنوان پایه نگهدارنده هم عمل کنند، اما به‌دلیل داشتن نقاط ضعف متعدد مانند بلبرینگ‌های ضعیف و لولای نامناسب، عمر مفید قاب شما را محدود می‌کنند. اگر به‌دنبال حلقه نگهدارنده هستید، می‌توانید از نوع چسبی استفاده کنید که برآمدگی کمتری دارد.
  • قابلیت مغناطیسی: با وجود این‌که مگ‌سیف یک ویژگی اختصاصی اپل است، اما کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند با اتصال حلقه‌های آهن‌ربایی مخصوص از شارژرها و تجهیزات جانبی سازگار با مگ‌سیف استفاده کنند. عبارت «آهن‌ربایی» در ویژگی‌های قاب می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. اگر منظور از این عبارت «سازگاری با لوازم جانبی مگ‌سیف» باشد، به آن توجه کنید؛ در غیر این صورت، می‌توانید آن را نادیده بگیرید. صفحات مغناطیسی تعبیه‌شده در برخی از قاب‌ها برای نگه‌داشتن ایمن گوشی روی نگه‌دارنده‌های مغناطیسی ماشین در گذشته کافی بودند، اما در حال حاضر به دلیل افزایش وزن و ضخامت گوشی‌ها، قدرت کافی را ندارند.
  • قاب‌های مگ‌سیف: قاب‌های مگ‌سیف برای گوشی‌های اپل تنوع زیادی دارند، اما برای گوشی‌های اندرویدی هنوز در حال توسعه هستند. سری گلکسی S23 اولین سری‌ای بود که مجموعه‌ای مناسب از قاب‌های مگ‌سیف را دریافت کرد و انتظار می‌رود با عرضه مدل‌های جدید، این قابلیت به گوشی‌های بیشتری راه پیدا کند.

۴. برند و اعتبار قاب گوشی

برندهای قاب گوشی

بعضی از کاربران یک تا حتی چهار میلیون تومان بابت یک قاب برای محافظت از گوشی چندده میلیون خود هزینه می‌کنند تا خیال‌شان راحت باشد. پس اطمینان و قابلیت اعتماد در انتخاب قاب گوشی ضروری است. در حالی که بسیاری از برندها برای اعتبار نام خود از شما هزینه اضافی دریافت می‌کنند (برندهایی مثل OtterBox، LifeProof و UAG) به همان اندازه برندهای دیگری هم وجود دارند که می‌توانید با اطمینان از آن‌ها خرید کنید بدون این‌که هزینه هنگفتی بپردازید.

ساختن یک برند به زمان و تجربه تست کردن محصولات آن نیاز دارد. اما شما برای ایجاد چنین سابقه‌ای به صدها قاب و ده‌ها گوشی احتیاج ندارید. در ادامه برندهایی را معرفی می‌کنیم که امتحان خود را پس داده‌اند:

  • قاب گوشی کِیسولوژی (Caseology): این برند، قاب‌های باکیفیت با رنگ‌های متنوعی تولید می‌کنند که در بازار ایران نیز موجود هستند.
  • قاب گوشی Casetify: قاب‌های گران‌قیمت اما با طرح‌های با دوام فوق‌العاده که به توجیه قیمت آن کمک می‌کند. این قاب در بازار ایران کم‌یاب است، اما می‌توانید برای سفارش یک قاب خاص با سامسونگچی تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۵۸۱۵۰۰
  • قاب گوشی Case-Mate: قاب‌های کیس میت گاهی اوقات کمی بیش از حد گران هستند، اما سطح محافظت آن انکار نشدنی است.
  • قاب گوشی dbrand: این شرکت که به خاطر اسکین‌هایش معروف است. قاب Grip را نیز تولید می‌کند که می‌توانید چندین اسکین برای آن تهیه کنید و به‌صورت عالی از گوشی شما محافظت می‌کند (اگرچه جدا کردن مجدد آن ممکن است کمی سخت باشد).
  • قاب گوشی ESR: شاید اسمش را نشنیده باشید، اما قاب‌های با پایه نگهدارنده این شرکت فوق‌العاده هستند.
  • قاب گوشی i-Blason: این برند به خاطر سری Cosmo شناخته شده است. این قاب‌ها شیک هستند و به اندازه کافی در برابر اکثر خطرات مقاومت می‌کنند.
  • قاب گوشی Incipio: در زمان عرضه کمی گران‌قیمت است، اما قاب‌های واقعاً خوبی می‌سازد. از جمله مدل‌های Kate Spade New York و Coach، اما بهترین آن Incipio Duo است.
  • قاب گوشی Gear4: برند قاب ZAGG ممکن است شما را با قیمت‌هایش شوکه کند، اما محصولات منحصربه‌فردی مانند London از این برند ارزش خرید بالایی دارند.
  • قاب گوشی Ghostek: قاب‌های Covert و Exec این شرکت تقریباً در هر راهنمای قاب‌های شفاف و کیف‌پول‌هایی که نوشته می‌شود، حضور دارند؛ به‌خصوص حالا که مدل‌های جدید Exec از نوع مگ‌سیف هم ارائه شده.
  • قاب گوشی Otterbox: این شرکت در زمینه قاب‌های بادوام پیشرو است، اما قیمت‌هایش در زمان عرضه می‌تواند کمی گران باشد.
  • قاب گوشی Poetic: با این برند می‌توانید ۹۵ درصد از دوام یک قاب Otterbox را با نصف قیمت و گزینه‌های رنگی بیشتر به‌دست آورید.
  • قاب گوشی Pela: قاب‌های بسیار گران‌قیمت و سازگار با محیط زیست که در دست احساسی مخملی دارند و در جالب‌ترین طرح‌های الهام‌گرفته از طبیعت عرضه می‌شوند.
  • قاب گوشی Ringke: بیشتر به خاطر قاب‌های شفاف Fusion و Fusion-X شناخته‌شده است. قاب Ringke همچنین برخی از قاب‌های TPU باریک را می‌سازد که با Spigen و Caseology رقابت می‌کنند.
  • قاب گوشی Smartish: این برند، به‌جز اپل فقط برای سری گلکسی اس قاب تولید می‌کند و امکان چاپ ویژه را نیز فراهم کرده است.
  • قاب گوشی Snakehive: قاب‌های چرمی واقعی با حس جیر برای اندروید. این قاب‌ها تقریباً به‌طور انحصاری از نوع کیف‌پول تاشو هستند.
  • قاب گوشی Speck: طرح‌های آن گاهی اوقات کمی تکراری (و گران) به نظر می‌رسند، اما Presidio2 و Perfect Clear محبوبیت زیادی دارند.
  • قاب گوشی Spigen: مدل‌های Rugged Armor و Liquid Crystal از مدل‌های محبوب‌های همیشگی هستند و تنها نقطه‌ضعف Spigen این است که پس از سال‌ها تمرکز روی قاب‌های سیاه و شفاف، در تنوع رنگ با مشکل مواجه‌اند.
  • قاب گوشی Supcase: این قاب، رتبه خوش‌ساختی و استحکام را از Otterbox می‌گیرد. مدل‌های Unicorn Beetle Pro از Supcase بهترین گزینه‌های قابل خرید به‌عنوان قاب‌های سخت‌جان هستند.
  • قاب گوشی Torro: یک سازنده دیگر کیف‌پول چرمی مستقر در بریتانیا. طرح‌های Torro ظریف، پیچیده و کمی پر زرق و برق هستند.
  • قاب گوشی UAG: یکی از قدیمی‌ترین سازندگان قاب؛ قاب‌های بادوام UAG ممتاز و عالی هستند ولی قیمت بالایی دارند.
  • قاب گوشی VRS Design: این شرکت، یک شرکت نسبتاً تازه‌وارد است. قاب‌های Damda این شرکت که جای کارت دارند، ممکن است برای برخی حجیم به‌نظر برسند، اما بسیار بادوام و محکم هستند.

با وجود چنین تنوعی از قاب‌ها که در این بخش معرفی کردیم، بعید است نتوانید از بین این برندها، قاب‌های موردعلاقه خود را بیابید. با توجه به این‌که بسیاری از این محصولات در بازار ایران موجود نیستند، در صورت نیاز به خرید مستقیم قاب از هر کدام از این برندها، می‌توانید با کارشناسان فروش سامسونگچی تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۵۸۱۵۰۰

۵. رنگ‌، طرح‌ و سبک‌ قاب

قاب طرح‌دار گوشی

تنوع رنگ‌ قاب یک نوع تجمل به حساب می‌آید که بسیاری از برندها نمی‌توانند از پس آن بر بیایند. هر رنگ قاب، یک کالای شماره‌گذاری‌شده جداگانه است که برندها باید از ابتدا آن را بسازند (و مهم‌تر از آن، به تعداد مناسب بفروشند). بنابراین منطقی است که برای بیش از نیمی از قاب‌های موجود، مشکی تنها گزینه کاربران است. با این حال، قاب‌های رنگی و طرح‌دار در سال‌های اخیر بسیار رایج‌تر شده‌اند.

برندهایی مانند Casetify، Casely و dbrand برای گوشی‌های پرچمدار و گوشی‌های سری A گلکسی، ده‌ها (اگر نگوییم صدها) طرح مختلف ارائه داده‌اند. برندهای Smartish و OtterBox نیز به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌ها یا طرح‌های مختلف را به‌صورت سفارشی روی قاب‌های‌شان چاپ کنید.

قاب گوشی با طرح خاص

الگوهای فیزیکی مورد دیگری هستند که هر قاب را از دیگری مجزا می‌کنند. سری Parallax از Caseology نمونه بارز یک قاب با طراحی طرح‌دار عالی است و UAG، Tech21 و Gear4 همگی بافت‌ها و الگوهای منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که به همان اندازه که زیبا به نظر می‌رسند، حس سرگرم‌کننده‌ای هم دارند. فقط به‌عنوان یادآوری، اگر از PopSocket، حلقه‌های نگهدارنده گوشی یا کیف‌های پول چسبی استفاده می‌کنید، بافت قاب باید به اندازه کافی کم‌عمق باشد تا چسب‌های ژلی به‌درستی به آن‌ها بچسبند. باید توجه کنید که برخی از قاب‌های بافت‌دار در این مورد اصلاً خوب عمل نمی‌کنند.

به‌طور خلاصه، رنگ مشکی ممکن است با همه چیز ست شود، اما گوشی شما سزاوار رنگ و استایل متنوع‌تری است.

۶. قیمت قاب موبایل

قیمت قاب گوشی

شاید متوجه شده باشید که به جز چند برند و سری قاب‌های ممتاز، به سختی به قیمت آن‌ها اشاره کردیم. دلیل بسیار مهمی نیز برای این کار وجود دارد. شاید متوجه نباشید ولی قاب گوشی پراستفاده‌ترین وسیله‌ای است که در اختیار دارید؛ اولین چیزی است که صبح برمی‌داریم، آخرین چیزی است که شب لمس می‌کنید و تقریباً هرگز از ما جدا نمی‌شود. اگر قرار است چیزی را هشت ساعت در روز نزدیک خود نگه دارید، این وسیله باید در دستان‌تان حس خوبی داشته باشد، به‌خوبی کار کند و در عین حال زیبا به‌نظر برسد. بنابراین، در مورد قیمت قاب‌ها، خیلی نباید چانه بزنید.

همان‌طور که یک بالش با ضخامت کم و ارزان می‌تواند خواب شما را خراب کند، یک قاب ارزان که پس از چند هفته ساییده می‌شود یا شروع به پوست‌‌پوست شدن می‌کند، در مقایسه با قاب‌های باکیفیت که معمولاً با قیمت یک میلیون تومان یا کمتر در دسترس هستند، اتلاف واقعی پول است. نمی‌گوییم همه باید چند میلیون تومان برای قاب‌های لاکچری Casetify هزینه کنید، اما بزرگ‌ترین اشتباهی که مردم اغلب هنگام خرید قاب مرتکب می‌شوند، خرید یک قاب ارزان‌قیمت چندده هزار تومانی و سپس تحمل عواقب آن برای دو سال بعدی است.

برچسب ها :

محمد قربانی

پست های مرتبط

بهترین اپ‌ها برای سامسونگ گلکسی S24 Ultra و S23Ultra

Galaxy S24 Ultra یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار است. این گوشی…

۱۴۰۲/۱۲/۲۳

چطور مصرف اینترنت اپ‌های خاص را در پس‌زمینه کنترل و محدود کنیم؟

با افزایش تعرفه اینترنت ثابت و همراه و وجود انواع محتواهای ویدیویی…

۱۴۰۲/۱۱/۰۹

چطور اطلاعات خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید اندرویدی منتقل کنیم؟

خرید گوشی جدید و تعویض آن با گوشی قدیمی، تجربه‌ای جذاب و…

۱۴۰۲/۱۰/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید