صفحه اصلی > نقد و بررسی : همه چیز درباره خانواده سامسونگ گلکسی S24

همه چیز درباره خانواده سامسونگ گلکسی S24

اگرچه سری گلکسی S23 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار است، بهتر است به گوشی‌های آینده نیز نگاه کنید. تابستان گذشته، سامسونگ دو گوشی تاشوی جدید از جمله گلکسی زد فولد ۵ را معرفی کرد. اما اگر علاقه‌ا‌ی به گوشی‌های تاشو ندارید، سری سامسونگ گلکسیS24 پرچمداران جدید این شرکت است که همین ماه معرفی خواهند شد. تقریباً زمان آن رسیده است که از ورود سامسونگ S24، سامسونگ S24 Plus و سامسونگ S24 Ultra به جدول موبایل‌های موجود در سال ۲۰۲۴ استقبال کنیم.

 

طراحی و نمایشگر خانواده گلکسی S24

سامسونگ به‌خاطر تولید برخی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار با جزئیات واضح، طرفداران بسیاری دارد. تمرکز این شرکت روی نمایشگر منطقی است، زیرا نمایشگر‌ها نقطه اصلی تعامل با دستگاه‌ها هستند. نمایشگر گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین عناصر این دستگاه‌ها است و فناوری پنل گوشی‌ها در سال‌های اخیر از پیشرفت‌های قابل توجهی در وضوح، روشنایی، کیفیت بصری و نرخ به‌روزرسانی برخوردار بوده است.
علاوه‌بر نمایشگر‌های بزرگ‌تر (به اندازه ۰.۱ اینچ) در سامسونگ گلکسی S24 و S24 پلاس نسبت به مدل‌های قبلی خود، نمایشگر S24+ با وضوح QHD وارد بازار می‌شود. به این ترتیب در اس ۲۳ پلاس، شاهد افزایش تراکم پیکسلی از ۳۹۳ به ۵۰۹ پیکسل در هر اینچ خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴

شایع شده است که گلکسی اس ۲۴ جدید از نمایشگر ۶.۲ اینچی استفاده می‌کند که ارتقاء کوچکی نسبت به گلکسی اس ۲۳ محسوب می‌شود که سایز آن ۶.۱ اینچ بود.
رزولوشن سامسونگ گلکسی S24 احتمالاً همان ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل باقی می‌ماند که کیفیت مناسبی برای سال ۲۰۲۴ است. حداکثر روشنایی نیز در هر سه مدل ۲۶۰۰ نیت خواهد بود که یک جهش عظیم از پنل ۱۷۵۰ نیتی در سری ۲۳ محسوب می‌شود. ضخامت دستگاه تقریباً تغییری نخواهد کرد و با ضخامت ۸.۶ میلی‌متری، ۰.۳ میلی‌متر نازک‌تر از مدل قبلی خود خواهد بود.
برخی از تغییرات دیگر شامل تغییرات جزئی در طراحی دکمه‌ها و محافظ اسپیکر در پایین گوشی می‌شود. بخش انتهایی قلم نیز کاملاً تخت شده است. در کل، تغییرات ظاهری در سری جدید جزئی و کم هستند.
یکی از ارتقاهای قابل‌توجه اضافه‌شدن فناوری LTPO به خانواده سامسونگ گلکسی S24 است که باعث بهبود عملکرد باتری و کاهش مصرف انرژی می‌شود. همان‌طور که از گوشی‌های سری گلکسی S انتظار می‌رود، با اضافه شدن فناوری LTPO، نمایشگر باید تصاویر و عملکرد بهتری داشته باشد.

Samsung galaxy s24

ظاهر کلی هر سه گوشی تقریبا بدون تغییر باقی می‌ماند. در سال ۲۰۲۳ شاهد بودیم که سامسونگ رویکرد طراحی خود را برای اکثر گوشی‌ها، از جمله مدل‌های رده‌متوسط و پایین مانند گلکسی A14 یکپارچه کرد. بنابراین، بعید است شاهد تغییر انقلابی‌ای در ظاهر گوشی‌ها باشیم.
تصاویر پخش‌شده از سامسونگ گلکسی S24 و گلکسی S24 اولترا نشان می‌دهند که سامسونگ S24 دارای لبه‌های خمیده نیست.
به این ترتیب، بر اساس تصاویر و شایعات، احتمال دارد سامسونگ در نهایت از نمایشگرهای خمیده خود دست بکشد.

سامسونگ s24 ultra
البته Ice Universe (کاربری که معمولاً اطلاعات درستی را پیش عرضه افشا می‌کند) اشاره کرده است که همچنان سامسونگ لبه‌های خمیده را حفظ خواهد کرد، اما همه شایعات دیگر نشان از نمایشگر مسطح دارند. دی این صورت، این اولین باری خواهد بود که سامسونگ، از زمان افتتاح این شرکت، نمایشگر تخت را برای گوشی گلکسی اس اولترا انتخاب می‌کند.
نکته دیگر احتمال استفاده از قاب تیتانیومی در مدل اولترا است که این امر باعث کاهش وزن و افزایش مقاومت گوشی خواهد شد. البته مدل S24 و سامسونگ S24+ همان بدنه آلومینیومی را حفظ خواهند کرد.

 

رنگ مدل‌های جدید سامسونگ

سامسونگ S24 Ultra در چهار رنگ عرضه می‌شود: مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی، بنفش تیتانیومی. رنگ خاکستری به رنگ تیتانیوم طبیعی آیفون ۱۵ پرو شباهت دارد، در حالی‌که رنگ زرد باعث تمایز چشمگیر این مدل شده است.
مدل‌ها S24 و S24+ از همان رویکرد نام‌گذاری همیشگی پیروی خواهند کرد: Onyx Black، Marble Grey، Cobalt Violet و Amber Yellow. در اصل، این رنگ‌ها مشابه نسخه اولترا خواهند بود، اما با توجه به فریم آلومینیومی به‌جای تیتانیوم، حس‌وحال متفاوتی خواهند داشت.

رنگ های گلکسی s24

مانند سامسونگ Galaxy S23، به احتمال زیاد سامسونگ گزینه‌های رنگی بیشتر را منحصراً از طریق Samsung.com در دسترس قرار می‌دهد و به گفته راس یانگ، این رنگ‌ها سبز روشن، نارنجی و آبی روشن خواهند بود.

 

مشخصات سخت‌افزاری

چیزی که مشخص است استفاده از چیپ‌ست ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen 3 در سری جدید S24 است و به‌احتمال زیاد در همه کشورها از همین چیپ‌ست استفاده خواهد شد.

این دو شرکت در سال گذشته اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را برای Galaxy S23 سفارشی‌سازی کردند و تصور این‌که این همکاری به پایان برسد، دشوار است. در همین حال، رم بین ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی بین ۱۲۸ گیگابایت و یک ترابایت، بسته به مدل متفاوت خواهد بود.

مدل های سامسونگ s24

متأسفانه، علیرغم شایعات اولیه درباره مدل ۲ ترابایتی اولترا، به‌نظر نمی‌رسد که امسال چنین امکانی فراهم شود.
به‌دنبال شایعات قبلی مبنی بر بازگشت به پردازنده‌های داخلی تا سال ۲۰۲۷، سامسونگ این گزارش را رد کرده است. درنظر گرفتن این امر می‌تواند پس از موفقیت گلکسی اس ۲۳ مبتنی بر کوالکام یک حرکت بحث‌برانگیز باشد که احتمالا شایعات متضاد را توجیه می‌کند.

سامسونگ s24 plus

چند روز پس از شنیدن خبر بازگشت به اگزینوس، افشاگر دیگری گفت که سری سامسونگ گلکسی S24 در همه مناطق با اسنپدراگون عرضه می‌شود. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گلکسی اس ۲۴ اولترا در همه نواحی استفاده می‌شود، در حالی‌که بعضی از شایعات خبر از استفاده از اگزینوس ۲۴۰۰ جدید این شرکت در مدل‌های کوچک‌تر در مناطقی مانند اروپا می‌دهد.

 

باتری بزرگ‌تر گوشی سامسونگ S24 و سامسونگ S24 Plus

ظرفیت باتری دو مدل گوشی سامسونگ S24 و سامسونگ S24+ نسبت به نسل قبل کمی بیشتر شده‌اند.

باتری سامسونگ s24

سامسونگ گلکسی S24 نرمال دارای باتری با ظرفیت ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت (۱۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از S23) است. مدل پلاس نیز به یک باتری ۴٬۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از S23+) مجهز می‌شود. در هر سه گوشی، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات و شارژ معکوس ۴.۵ وات است. گلکسی S24 از شارژ سیمی سریع ۲۵ وات بهره می‌برد، در حالی‌که سامسونگ S24 Ultra و سامسونگ S24 Plus از شارژ سیمی سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند.

 

دوربین سامسونگ گلکسی S24

در گلکسی S23 شاهد دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بودیم. در خانواده S24 انتظار می‌رود به‌جای افزایش مگاپیکسل، روی ابعاد سنسور و امکانات بیشتر دوربین کار شود. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ به سمت سنسورهای یک اینچی حرکت کنددوربین سامسونگ s24 ultra

مدل سنسور گوشی‌های جدید HP2SX است (در مقایسه با نسل قبل که HP2 بود). احتمالاً نسل جدید گوشی‌های سامسونگ از فناوری Zoom Anyplace بهره‌مند شوند. این ویژگی این امکان را به کاربر می‌دهد که در طول فیلم‌برداری، روی یک سوژه زوم کند و دوربین به‌طور خودکار سوژه مذکور را دنبال کند. نکته جالب توجه اینجاست که همزمان دو خروجی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد: یکی محتوای زوم‌شده و یکی ویدیو زوم‌نشده با کادر اصلی. این کار، تدوین ویدیوها را خیلی راحت‌تر می‌کند.

دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا

سامسونگ معمولاً برای ساخت لنز اصلی گوشی‌های خود از سنسور ISOCELL تولیدشده توسط خود شرکت استفاده می‌کند. به‌عنوان نمونه، در Galaxy S23 Ultra برای دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی از ISOCELL HP2 استفاده شده بود. این بار احتمال دارد که سامسونگ برای لنزهای دیگر خود نیز از سنسور اختصاصی خود استفاده کند. اواخر سال گذشته، سامسونگ ISOCELL Zoom و ISOCELL Zoom Pro را در کره جنوبی و بریتانیا را تریدمارک است. این یعنی احتمال دارد که این شرکت، برای لنزهای زوم خود، سنسور خود را جایگزین Sony IMX کند.

 

ویژگی‌های نرم‌افزاری

سامسونگ گلکسی S24 با رابط کاربری 6 One UI یا 6.1 One UI مبتنی بر اندروید ۱۴ عرضه می‌شود. امکانات جدیدی مثل بهبود Quick Settings و فونت پیش‌فرض بهبودیافته، گام بزرگی برای سامسونگ است. هر چند شاهد تغییرات انقلابی نخواهیم بود، اما بهبودهای کارآمدی در نسخه جدید One UI در نظر گرفته شده است. با این‌که نسخه بتای 6 One UI سال گذشته برای خانواده S24 عرضه شد، اما در گلکسی اس ۲۴ شاهد نسخه نهایی و ویژگی‌های جدید متنوع در سیستم‌عامل خواهیم بود.
همان‌طور که از یک گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باید انتظار داشت، سامسونگ قصد دارد از انواع ترفندها و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کند. این شرکت قصد دارد راه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به سمت رقابت با گوگل پیش ببرد. بدون شک، سامسونگ از ویژگی‌های مختلفی مثل تبدیل متن به تصویر و هوش مصنوعی مولد در بخش‌های مختلف استفاده خواهد کرد.

سامسونگ galaxy s24+

از جمله امکاناتی که پیش‌بینی می‌شود در S24 شاهد آن باشیم، موتور مولد عکس پس‌زمینه است که با استفاده فرمان‌هایی که کاربر می‌دهد، با هوش مصنوعی والپیپرهای مختلف می‌سازد. به‌تازگی کوالکام برای نمایش قدرت چیپ‌ست جدیدش امکان حذف سوژه در ویدیو را به نمایش گذاشت. بنابراین، احتمالش زیاد است که سامسونگ در گوشی جدید خود از این ویژگی نیز بهره ببرد.
یکی دیگر از امکانات جدید سامسونگ گلکسی S24 ترجمه تماس‌ها خواهد بود که بخشی از پلتفرم هوش مصنوعی گلکسی است. با استفاده از این امکان، زمانی‌که در حال مکالمه هستید، هوش مصنوعی ترجمه‌های متنی و صوتی را همزمان روی دستگاه ارائه می‌کند. البته از لحاظ کیفیت عملکرد و کارآیی باید منتظر بمانیم تا در عمل این ویژگی را احتمان کنیم.

زمان رونمایی

این گوشی زودتر از آنچه فکر می‌کنید وارد بازار می‌شود. سامسونگ اعلام کرده است که در تاریخ ۱۷ ژانویه ساعت ۱۰ صبح در سن‌خوزه کالیفرنیا از سامسونگ گلکسی S24 رونمایی خواهد کرد. پس چیزی نمانده که بتوانید خانواده Samsung Galaxy S24 را از سامسونگچی خریداری کنید!

جمع‌بندی

چالش بزرگ سامسونگ، یافتن راه‌هایی برای بهبود گلکسی اس ۲۳ اولترا است که عملکردی عالی داشت، عمر باتری‌اش فوق‌العاده بود و یکی از بهترین دوربین‌هایی را که در سال گذشته در میان گوشی‌ها دیدیم، ارائه می‌کرد. اما شایعات فعلی سامسونگ گلکسی S24 نشان می‌دهند که گوشی‌های جدید ویژگی‌های برجسته‌تری دارند. از باتری‌های بزرگ‌تر گرفته تا سنسور بزرگ‌تر و زوم بهتر دوربین و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌نظر می‌رسد سامسونگ یک بار دیگر با گلکسی S24 تلاش می‌کند تا در لیست بهترین گوشی‌های اندرویدی جای بگیرد.

احمدرضا فرزان جم

پست های مرتبط

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو

Samsung Galaxy S24 Ultra مزایا (در مقایسه با گوگل پیکسل ۸ پرو)•…

۱۴۰۳/۰۲/۳۰

همه چیز درباره سامسونگ گلکسی A55 5G

گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ شاید تمام اخبار و نظرات را متوجه خود…

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

سامسونگ گلکسی S24 در برابر آیفون ۱۵

Samsung Galaxy S24 گلکسی اس ۲۴ یک قدم رو به جلوی بزرگ…

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید