صفحه اصلی > نقد و بررسی : مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو
سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

Samsung Galaxy S24 Ultra

مزایا (در مقایسه با گوگل پیکسل ۸ پرو)
• دوربین های قدرتمند و انعطاف‌پذیر
• صفحه‌نمایش تخت درخشان
• مجهز بودن به قلم
• ساختار تیتانیومی و ماندگاری گوریلا آرمور
• بلندگوهای بلند و رسا
معایب
• قیمت بالا
• رایگان بودن امکانات هوش مصنوعی فقط تا سال ۲۰۲۵

Google Pixel 8 Pro

مزایا (در مقایسه با اس ۲۴ اولترا)

• دوربین‌های بسیار باکیفیت
• شارژر سیمی ارتقایافته
• کیفیت ساخت بالا
• امکانات اختصاصی و جالب سفارشی‌سازی در اندروید ۱۴

معایب
• Tensor G3 همچنان پشت سر بهترین‌ها قرار دارد.
• سنسور دمای فریبنده
• در دسترس‌نبودن برخی از ویژگی‌ها به‌هنگام عرضه

نکات کلیدی

• گوشی پیکسل ۸ پرو ارزان‌تر از گلکسی اس ۲۴ اولترا است.
• باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا کمی کوچک‌تر است اما سریع‌تر از پیکسل ۸ پرو شارژ می‌شود.
• هر دو دارای رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی یکسان در مدل‌های بالا هستند، اما مدل پایه اس ۲۴ اولترا دارای فضای ذخیره‌سازی دو برابر است.
• ساختار تیتانیوم و Gorilla Glass Armor در گلکسی اس ۲۴ اولترا نسبت به Gorilla Glass Victus 2 در پیکسل ۸ پرو بادوام‌تر است.
• گلکسی اس ۲۴ اولترا از پیکسل ۸ پرو قدرتمندتر است.

گلکسی اس ۲۴ اولترا یا پیکسل ۸ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو

سامسونگ با پرده‌برداری از Galaxy S24 Ultra، یعنی قدرتمندترین گوشی از سری S24، سطح جدیدی از قدرت پردازشی را در میان گوشی‌های اندرویدی به نمایش گذاشت. امسال هم مثل سال‌های قبل تغییراتی در طراحی رخ داده اما تمرکز روی نرم‌افزارها و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بوده. همه این چیزهایی را که اینجا نوشتیم، می‌‎توانستیم برای مدل پرچم‌دار ۲۰۲۳ گوگل، یعنی پیکسل ۸ پرو هم به کار ببریم. در این یادداشت می‌خواهیم این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم.
مقایسه جدیدترین گوشی پرچم‌دار سامسونگ با بهترین‌های گوگل همیشه جالب توجه است. گلکسی اس ۲۴ اولترا، یکی از بهترین محصولات ارائه‌شده سال، از مزیت Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 برخوردار است. پسوند For Galaxy نیز باز گشته است. این یعنی با یک پردازنده اورکلاک‌شده روبه‌رو هستیم که از بقیه چیپ‌های Snapdragon 8 Gen 3 در گوشی‌های دیگر کمی سریع‌تر خواهد بود.
Tensor G3 گوگل حتی در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲، سریع‌ترین چیپ نبود و حتی این تفاوت با نسل جدید اسنپ‌دراگون آشکارتر هم خواهد شد. در هر صورت با این‌که گلکسی اس ۲۴ اولترا، در سنجش‌ها بهتر عمل می‌کند، پیکسل ۸ پرو، همچنان روان و سریع‌تر است، و همین نشان می‌‌دهد که تفاوت‌های این دو گوشی در استفاده روزمره باید اندک باشد. هر دوی این گوشی‌ها ۱۲ گیگابایت رم دارند و رفرش‌ریت نمایشگر انطباقی‌شان بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است.

درباره صفحه‌نمایش، هر دو گوشی دارای صفحه‌نمایش AMOLED با وضوح Quad HD هستند. البته صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا ۶.۸ اینچ و حداکثر روشنایی‌اش ۲٬۶۰۰ نیت است. در حالی‎‌که حداکثر روشنایی پیکسل ۸ پرو ۲٬۴۰۰ نیت است. در ادامه شباهت‌های سخت‌افزاری، این دو گوشی تا ۱ ترابایت حافظه داخلی دارند، البته باید ذکر کرد که حافظه داخلی مدل پایه پیکسل ۸ پرو، ۱۲۸ گیگابایت است، حال آن‌که حافظه داخلی مدل پایه گلکسی اس ۲۴ اولترا ۲۵۶ گیگابایت است. در نهایت این‌که گواهینامه مقاومت هر دو گوشی در برابر گرد و غبار و آب IP68 است.
در حالی که سامسونگ و گوگل رویکردهای متفاوتی نسبت به نرم‌افزارشان دارند -One UI 6.1 برای اولی و Pixel UI برای دومی- همه چیز با مقایسه پشتیبانی نرم‌افزاری این دو گوشی مشخص می‌شود. گوگل عرضه به‌روزرسانی‌های اصلی و امنیتی سیستم‌عامل را تا هفت سال برای سری  ۸ پیکسل تضمین کرده است. سامسونگ هم چنین ادعایی درباره سری پرچم‌دارش دارد.
سامسونگ همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی پیکسل ۸ پرو را با گلکسی AI تطبیق داده. بسیاری از این موارد برای دارندگان پیکسل آشنا هستند؛ از ترجمه زنده همزمان گرفته تا چت‌یار، دستیار وبگردی وCircle to Search که چیزی شبیه به گوگل لنز است. سامسونگ چیزی شبیه به مجیک ادیتورِ گوگل را نیز در اختیار کاربران گذاشته است. این افزودنی‌های متعدد به کاربران اجازه می‌دهند تا بهره‌وری را به سطح جدیدی برسانند.
تا اینجای کار به‌نظر همه‌چیز تا حدودی مشابه است اما سامسونگ هنوز یک قلم در آستینش دارد، یا بهتر است بگوییم، یک قلم در اسلات داخلی‌اش. S Pen همچنان یکی از بهترین ویژگی‌های سری گلکسی اولترا است. این قلم احتمالاً اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌جای رقیبش است.

مقایسه گلکسی اس ۲۴ اولترا با گوگل پیکسل ۸ پرو: طراحی، سایز و رنگ

Samsung galaxy s24 ultra در مقابل google pixel 8 pro

در نگاه اول، گلکسی اس ۲۴ اولترا هیچ فرقی با مدل قبلی‌اش ندارد. پنج دوربین در گوشه سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته‌اند و ظاهری صنعتی به گوشی می‌دهند. با این حال، تغییرات ظریفی وجود دارد که شاید در نگاه اول دیده نشوند. برای مثال اس ۲۴ اولترا، حالا یک قاب تیتانیومی دارد که سبک‌تر و بادوام‌ترش می‌کند. از طرف دیگر ابعاد کلی دو گوشی، به جز عرضشان، شبیه هم است، اس ۲۴ اولترا، ۱۶۲.۳ در ۷۹ در ۸.۶ میلی‌متر است، حال آن‌که پیکسل پرو ۱۶۲.۶ در ۷۶.۵ در ۸.۸ است. همچنین گلکسی اس ۲۴ اولترا کمی بلندتر، باریک‌تر و عریض‌‌تر از پیکسل ۸ پرو است. با این حال، این گوشی با وزن ۲۳۲ گرمی، کمی سنگین‌تر از پیکسل ۸ پرو با وزن ۲۱۳ گرمی است.

مقایسه سامسونگ Galaxy S24 Ultra با گوگل پیکسل ۸ پرو: دوربین

سامسونگ و گوگل رویکردهای متفاوتی نسبت به سخت‌افزار دوربین دارند. در هر حال، دوربین اصلی گوشی پیکسل ۸ پرو، ۵۰ مگاپیکسل است و آن را یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی همراهی می‌‌کنند. شاید به‌نظر روی کاغذ برتری با گوشی اس ۲۴ اولترا باشد که دوربین اصلی‌اش ۲۰۰ مگاپیکسل است و آن را یک لنز تله ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ثانویه ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی همراهی می‌کنند. لنز اصلی تله فوتو در هر دو گوشی دارای زوم اپتیکال ۵ برابری است، این در حالی است که دوربین ثانویه ۱۰ مگاپیکسلی سامسونگ زوم اپتیکال ۳ برابری دارد.
گوگل همیشه به ویژگی‌های هوش مصنوعی‌اش برای ارتقای دوربین‌های گوشی‌هایش متکی بوده است. اما این بار به نظر سامسونگ هم در این زمینه حسابی کار کرده است. جدا از برداشت خاص سامسونگ از Magic Editor، این بار و در گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا، یک ProVisual Engine جدید به کاهش نویز در عکس‌های گرفته‌شده در شب یا در شرایط کم‌نور کمک شایانی می‌کند و به شما مجال می‌دهد تا به‌راحتی عکس‌ها و فیلم‌هایتان را ادیت کنید. مشهور است که ویژگی‌های نرم‌افزاری دوربین‌های سری پیکسل گوگل یکی از دلایل اصلی ستایش قابلیت‌های عکاسی آن‌ها است. اما حالا شرکت سامسونگ روز به روز دارد به این کیفیت در زمینه نزدیک‌تر می‌شود و رقابتش با شرکت گوگل را به سطوح جدیدتر و پیچیده‌تری می‌برد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا بهتر است یا گوگل پیکسل ۸ پرو: عمر باتری و شارژ

باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا

باتری پیکسل ۸ پرو در مقایسه با گوشی اس ۲۴ اولترا، کمی بزرگتر است؛ ۵٬۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت در برابر ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت. عمر این گوشی (پیکسل ۸ پرو) بدک نیست و عموماً یک روز دوام می‌آورد. با این حال، در مقایسه با عمر باتری گوشی اس ۲۴ اولترا کم می‌آورد و ضعیف‌تر از آن است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا و گوگل پیکسل ۸ پرو: قیمت

قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا

سامسونگ اس ۲۴ اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار شروع می‌شود که صد دلار گران‌تر از مدل قبلی‌اش است. سامسونگ درباره این افزایش قیمت تا حدودی حق دارد. این شرکت مدت‌ها بود که افزایش قیمتی نداشت و در نهایت امسال محصولاتش را گران‌تر کرده است.
پیکسل ۸ پرو هم ۹۹۹ دلار است. این قیمت البته برای فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی ۱٬۰۵۹ دلار است. البته گوگل پی‌درپی و به مناسبت‌های مختلف طرح تخفیف به راه می‌اندازد و محصولاتش را ارزان‌تر عرضه می‌کند.

بالاخره کدامیک را بخرید؟

گوگل پیکسل یا سامسونگ

هر دو گوشی چیزهای به‌دردبخور زیادی دارند و در کل به یکدیگر شبیه‌اند. گلکسی اس ۲۴ اولترا با قاب تیتانیومی و محافظ Gorilla Glass Armor ساختار بهتری دارد و همچنین از امکانات پردازش سریع‌تر، تنظیم دوربین بهتر، دوام باتری بیشتر و شارژ سریع‌تر برخوردار است. پشتیبانی نرم‌افزاری هفت‌ساله هم برای هر دو گوشی یک امتیاز مهم به‌حساب می‌آید. در نهایت، با توجه به قیمت کمتر گوگل پیکسل ۸ انتخاب با شماست.

برای مطالعه مقاله مقایسه  سامسونگ گلکسی S24 Ultra با آیفون ۱۵ پرو مکس، می‌توانید اینجا کلیک کنید.

رامین سرازش

پست های مرتبط

بررسی اولیه Samsung Galaxy S24 FE

سامسونگ از سال ۲۰۲۰  تا کنون هر سال یک نسخه فن ادیشن از گوشی…

۱۴۰۳/۰۷/۰۶

از بدترین به بهترین: رده‌بندی اسکین‌های مطرح اندروید

بازار اپ‌های هوش مصنوعی به‌شدت داغ است. این کار با تولید تصویر…

۱۴۰۳/۰۶/۱۰

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy Z Flip 6

گوشی‌های تاشو با رنگ‌های متنوع و قابلیت اجرای اپلیکیشن روی صفحه بیرونی…

۱۴۰۳/۰۵/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید